• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är islamisering bra?
  • ljung och viol

NEJ, religioner är skit..

• Samir
    Quickman skrev 2012-10-20 19:10:25 följande:
    Mindre än 5% av Sveriges befolkning är troende muslimer. Det pågår inte en islamisering i Sverige för att ett fåtal moskeér byggs.
    Och även 5% är taget i överkant, då har man räknat in alla som har bakgrund i muslimsk-dominerade länder. Räknar man hur många som är medlemmar i något muslimskt samfund så är det ungefär 120-150,000. 

Varav de flesta antagligen är "mjukis-troende" som de flesta kristna. 

Hur som helst kan man inte påstå att det kryllar av muslimer på höga politiska, administrativa och ekonomiska poster i Sverige. Muslimer är snarare överrepresenterade bland arbetslösa och dåligt betalda. Så att de är på väg att ta makten är mycket riktigt nonsens. :) 
  • Flash Gordon
    Samir skrev 2012-10-22 18:48:21 följande:
    Hur som helst kan man inte påstå att det kryllar av muslimer på höga politiska, administrativa och ekonomiska poster i Sverige. Muslimer är snarare överrepresenterade bland arbetslösa och dåligt betalda. Så att de är på väg att ta makten är mycket riktigt nonsens. :) 

Islamisering behöver inte betyda att skall ta över makten.

Islamisering kan likaväl handla om en process där värderingar och regler förskjuts bit för bit pga islamistiska önskemål och ju fler som talar för denna islamisering - ju starkare blir trycket på makthavarana att genomföra dessa förändringar. 
  • 2211
    puss skrev 2012-10-20 18:48:28 följande:
    Nömen shit, finns det moskéer??
    Och böneutrop??!

Ja det betyder ju att.... Ja vaddå? Hur påverkas era liv av det?

Att cancern har spridit sig. Och att det är dags att sätta in det tunga cellgiftet för att bli av med skiten.
  • Errol Flynn
    2211 skrev 2012-10-23 07:29:49 följande:

Att cancern har spridit sig. Och att det är dags att sätta in det tunga cellgiftet för att bli av med skiten.

Helt rätt. Religion och fanatiker kommer inte bidra positivt till någon form av utveckling.
  • Quickman
    Flash Gordon skrev 2012-10-23 07:06:09 följande:

Islamisering behöver inte betyda att skall ta över makten.

Islamisering kan likaväl handla om en process där värderingar och regler förskjuts bit för bit pga islamistiska önskemål och ju fler som talar för denna islamisering - ju starkare blir trycket på makthavarana att genomföra dessa förändringar. 
    Vilka värderingar och regler har ändrats menar du? Visst har några skolor slutat servera fläskkött, men är det verkligen någonting att snälla över. Kan även tillägga att jag själv röstade på SD förra valet så försök inte plocka några billiga poäng med att kalla mig Pk:it eller någonting annat. Jag är egentligen inte nationalist heller, utan för mig är SD det minst dåliga alternativet. Det är det enda parti som inser att man inte löser problemen på arbetsmarknaden genom att ta in flera arbetslösa.
  • Sven Erik Johansson
    ljung och viol skrev 2012-10-20 22:12:21 följande:
    NEJ, religioner är skit..

Nu kallar jag mig i o för sig inte religiösutan kristen ,men jag menar att du generaliserar.
  • Sven Erik Johansson
    Sten Mjuk skrev 2012-10-19 05:39:22 följande:
    Ständigt nya moskeer, böneutrop krävs och nu det här 

blog.svd.se/ledarbloggen/2012/09/07/hizb-ut-t.../

www.sydsvenskan.se/sverige/sapo-haller-koll-pa-islamistparti/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 05:40
    www.sydsvenskan.se/sverige/sapo-haller-koll-p.../

Jag svarar nej om du med islamisering menar utbredande av islam.Vad gäller islamistpartier är jag oroad ,men däremot är jag INTE generellt mot tex böneutrop. Jag  är för religionsfrihet.

Varför är jag inte för islamisering? : Jo som kristen tror jag att även om Muhammed o koranen har rätt (som jag tror) på många punkter där jag tror många<sekulariserade svenskar har fel så tor jag koranen samtidigt tar miste i frågan "vem är Jesus?". Som kristen bejakar jag delar av islams lära.

Nu ska jag faktiskt iväg o hälsa på mina muslimska vänner-tar bussen till Råslätt-Jönköpings Rosengård. Jag gillar dem som personer o umgås gärna men håller inte med om allt de tror.
  • Flash Gordon
    Quickman skrev 2012-10-23 17:27:20 följande:
    Visst har några skolor slutat servera fläskkött,

Ja, du ser.

Och offentliga badhus könsuppdelar tiderna för att männen skall kunna låta sina kvinnor bada och skolor tillåts sära på barnen och ge dem olika utbildning efter kön - trots att det inte är tillåtet enligt lagen - eller inte ge dem utbildning alls på andra områden.

Samtidigt som politiker och myndigheter visar upp en tolerans för kulturella fenomen i en del förorter som de annars tar skarpt avstånd från - mestadels rörande jämställdhetsfrågor.  

Jag vet inte - är det som sker i motsats till de värderingar vi har i samhället något att bråka om? Är det inte bara småsaker?  Kanske är det lugnt? Kanske stannar det bara vid det här?   
Svar på tråden Är islamisering bra?