• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • ma201206

Tror ni att man måste göra ett VUL, jag tycker inte om den metoden. Fick göra den förra gången, då vi misstänkte missfall. Varför får man inte välja? Dom  på sjukhuset sa att man inte gör vanligt UL längre. Stämmer det?

• Lillan82

Någon mer som har fått cravings ? Min nya "last" är rödkål. Fick ett sånt Sug efter det igår så mannen fick köpa hem. Åt en djup tallrik och bara gottade mig framför tv n.

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-22 10:07:25 följande:
    Har precis varit på VUL, oplanerat :) Fick en blödning häromdagen och fast jag vet det är normalt så har jag några dåliga erfarenheter i bagaget vilket fick mig att oroa mig. Men fick se ett tickande liter hjärta :) Pyret mättes till 7+0, och BM hade beräknat mig till 7+2 så det stämde bra :) Är sååå lättad o glad :) Mitt inplanerade VUL är nästa vecka, så får snart se liten igen :)

Skönt att allt såg bra ut! När man väl se/höra hjärtat ticka, är det inte då större chans att allt går bra hela vägen då?! Spännande att få se lilla pyret snart igen! Själv ska jag ha inskrivning snart (1,5 vecka kvar) men antar att jag inte får se och höra något så... Får ibland känslan av att jag inte är gravid och att jag bara fått för mig det och så kommer det upptäckas på UL typ i v 18 att det inte är något...
  • Lillasyster82
    Lillan82 skrev 2012-11-23 08:57:47 följande:
    Någon mer som har fått cravings ? Min nya "last" är rödkål. Fick ett sånt Sug efter det igår så mannen fick köpa hem. Åt en djup tallrik och bara gottade mig framför tv n.

Nej, har inte fått några cravings än, känner bara avsmak för viss typ av mat bara jag tänker på det. Härligt att få cravings för rödkål och inget värre... ;)
  • Lillasyster82
    ma201206 skrev 2012-11-22 18:17:12 följande:
    Tror ni att man måste göra ett VUL, jag tycker inte om den metoden. Fick göra den förra gången, då vi misstänkte missfall. Varför får man inte välja? Dom  på sjukhuset sa att man inte gör vanligt UL längre. Stämmer det?

Jag kommer göra ett vanligt UL men det är ju längre in i graviditeten, runt v 18-19. Vad jag vet för tillfället kommer jag inte få göra något annat, inget VUL som det ser ut just nu. Nu är jag inte insatt i detta men VUL gör man väl bara i början av graviditeten om man varit med om något i tidigare graviditet eller misstänker att allt inte står helt rätt till, eller?!
  • Lillasyster82
    Juli2013 skrev 2012-11-21 09:21:46 följande:
    Jag skulle också vilja vara i vecka 11 nu, helst längre.. Men jag försöker ta var dag som den kommer.. Ser fram emot att gå in i vecka 9 imorn :)Är det någon här som tecknat gravidförsäkring?

Mina planer är att göra det, att täckna en grav.försäkring men har inte haft så bråttom än. Var först ganska långt in i graviditeten man kunde få ut något så därför har jag bestämt mig för att avvakta lite. Känner inte för att betala in och sen så kanske det går snett och då måste vi orka få pengarna tillbaka osv. Har i alla fall börjat kolla upp vad det är som gäller och olika typer av graviditetsförsäkringar.
  • Brumma
    ma201206 skrev 2012-11-22 18:17:12 följande:

VUL görs i början av graviditeten, med ett vanligt UL ser man inget. I vecka 19 skall jag göra ett vanligt UL, har fått tid och påminnelse om att vara kissnödig (på ett VUL skall blåsan vara tom, på UL full). Har aldrig hört talas om att man gör VUL senare i graviditeten. Men det glr inte ont, de är väldigt försiktiga och tro mig, när man börjar se bilderna på skärmen glömmer man ALLT annat :)
  • Mamma till busfrön

jag väntar barn runt 20/7-13
    Skulle vara i v 6 engligt BM,men VUL visade vecka 5 då endast hjärtflimmer syntes.
    Hjärtat tickar först i v 6
    Jag fick göra VUL pga MA -06

Ello1 skrev 2012-11-20 18:39:40 följande:
    Heeej! 
    Jag är också beräknad i mitten av juli! Första barnet=)
    Som student så har jag lyxen att kunna vila på soffan med skollitteraturen, och har inte så mycket föreläsningar. Men jag känner faktiskt ingenting... förutom ömma bröst. Nästan lite tråkigt haha..
    Någon som har berättat om nyheten till utomstående än? 
    Vi berättade samma dag som jag plussade. Är bättre att berätta tidigt ifall det ev går fel. Då förstår folk bättre varför man mår som man gör. Sen så mår jag sjukt illa från v 4 och ligger nästan medvetslös av illamåendet. ingen medicin hjälper på mig :(
    Lillan82 skrev 2012-11-23 08:57:47 följande:
    Jag hade extremt japp sug dagarna innan jag plussade. allt godis sug är borta. Kan däremot pimpla flera liter mjölk om dagen Skrattande

BF 14 juli 2013. Blir 5e barnet :)
  • Fåret Shaun

Vi ska teckna försäkring, men funderar på att ringa runt och höra om man får mängdrabatt hos någon

Det är fint att peka
  • MalinTherese

Blir så sjukt avundsjuk på era nyttiga carvings! Själv måste jag bara ha cocacola! Å en nedrans massa gottigott.. Försöker dock dricka mycket vatten å ta ett äpple ist men de skiter sig allt som oftast!

Svar på tråden - bf juli 2013 -