• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Fiamedbarn
    Laconian skrev 2012-11-20 18:02:45 följande:
    hahaha ja risigt humör har jag med, mina elever frågade idag när jag snäste av ett "bus": Är det såna där hormonsvängningar nu eller?" 
    Haha Dom har koll ungarna!
  • Ello1

Heeej! 
    Jag är också beräknad i mitten av juli! Första barnet=)
    Som student så har jag lyxen att kunna vila på soffan med skollitteraturen, och har inte så mycket föreläsningar. Men jag känner faktiskt ingenting... förutom ömma bröst. Nästan lite tråkigt haha..
    Någon som har berättat om nyheten till utomstående än? 

• Lillasyster82
    Ello1 skrev 2012-11-20 18:39:40 följande:
    Heeej! 

Som student så har jag lyxen att kunna vila på soffan med skollitteraturen, och har inte så mycket föreläsningar. Men jag känner faktiskt ingenting... förutom ömma bröst. Nästan lite tråkigt haha..

Har berättat för några nära vänner och nu i helgen har jag börjat berätta för närmsta familjen. Jobbet får vänta till efter nyår någon gång.
  • Juli2013

Åhhh!! Är hemma och sjuk - hostar och snorar! Imorn är jag hemma tredje dagen och börjar bli liiite smått rastlös!! Tiden går så sakta, kan det inte bli jul snart! Hur gör ni andra för att få dagarna att gå utan att tänka på hur sakta allt går???

Kanske bättre att jobba, samtidigt som jag tycker det är hemskt att gå och må illa på jobbet...

Det var länge sedan jag skrev här, men jag följer allt för att höra hur det går för alla :)

• Fåret Shaun

Man kan träna det mesta så mycket man orkar.

Idag var jag lycklig, mådde inte illa. Sen kom febern, skit kul.

Det är fint att peka
  • Laconian
    Juli2013 skrev 2012-11-20 19:42:56 följande:
    Åhhh!! Är hemma och sjuk - hostar och snorar! Imorn är jag hemma tredje dagen och börjar bli liiite smått rastlös!! Tiden går så sakta, kan det inte bli jul snart! Hur gör ni andra för att få dagarna att gå utan att tänka på hur sakta allt går???

Kanske bättre att jobba, samtidigt som jag tycker det är hemskt att gå och må illa på jobbet...

Det var länge sedan jag skrev här, men jag följer allt för att höra hur det går för alla :)
    mina veckor rullar på bra ändå, jobbar 75 % och har en liten på 1 år här hemma att sysselsätta mig med ;) illamåendet har gett med sig nu, men matlusten är inte stor. Inget smakar riktigt bra. Jag längtar så jag dör till ultraljud men det känns långt borta, är i vecka 10+3 än bara. Så tiden dit går väldigt sakta!
  • Juli2013

Jag skulle också vilja vara i vecka 11 nu, helst längre.. Men jag försöker ta var dag som den kommer.. Ser fram emot att gå in i vecka 9 imorn :)

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring?

• KramKalas
    Ello1 skrev 2012-11-20 18:39:40 följande:
    Heeej! 

Jag har berättat för min mamma och pappa men ingen annan vet än.. Vill iaf vänta till efter UL som jag ska göra i vecka 10
  • Brumma

Har precis varit på VUL, oplanerat :) Fick en blödning häromdagen och fast jag vet det är normalt så har jag några dåliga erfarenheter i bagaget vilket fick mig att oroa mig. Men fick se ett tickande liter hjärta :) Pyret mättes till 7+0, och BM hade beräknat mig till 7+2 så det stämde bra :) Är sååå lättad o glad :) Mitt inplanerade VUL är nästa vecka, så får snart se liten igen :)

• Laconian

juli2013: jag tecknade gravidförsäkring förra gången och tog den som kostade pengar (1000 blev sjukskriven med foglossning och då får man ett engångsbelopp på just 1000:- så den gången gick det jämnt upp ;) Ska absolut ta en nu också! Vet inte hur en vanlig olycksfallsförsäkring täcker om man ramlar när man är gravid osv..

Svar på tråden - bf juli 2013 -