• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • eliljeholm

Vi har sittdelen i vagnen, fast lite halv liggande/sittande just för att det inte ska bli för mycket för hennes rygg :)

• PetraL

Jag kommer byta ut min vagn mot en kombi , så kan ju ha fullt liggläge bara dra upp ryggen åt honom lite om han absolut inte vill ligga :) 

• jg3

Någon som har en Urban eller som vet något om nya sittdelen som kommit? Funderar på o köpa ny vagn eller köpa den sittdelen. Originalet är ju frånvänt mig o vill ha honom mot mig.. Än gillar han sin liggdel, somnar nästan direkt i vagnen :)

• Takex

Jag har köpt en hoppgunga som jag hoppas kommer om en dag eller så! Har en liten herre som inte har tid att vänta, nu kan han stå med stöd om man ställer honom : / vi har inte så mycket golvyta så hoppas han kan träna sina ben muskler i den! Sitta har han gjort ett tag, nu är det bara att hans mentala utveckling ska komma ikapp så balansen blir bättre.

Annars tränar vi varje dag med att han ligger på rygg, så får han greppa mina tummar och så häver han sig upp till sittande och sen stående, det tycker han är jättekul!

Han älskar att sitta i bumbo stolen och slå med leksaker och välta ut kiwi ur fruktskålen som jag aaaalltid glömmer att flytta undan.

Jag ställde om vagnen till mellan läget mellan ligg och sitt för några veckor sen efter att han hatat vagnen och bara skrikit i ett par månader. Där sitter han nu nöjt :) skitungen!

På fredag är det vaccinering :( usch :(

• fantasyforever

Ni som ger gröt el mat hur mycket ger ni och hur gammal är barnet? Casper får oftast en smakis per dag, ger då en stor tesked av ex potatis, morot, majs el liknande. Utöver det får han fingerslickar av vår mat, smörgåsrånbitar. På kvällen får han gröt på en halv dl vatten samt en stor tesked katrinplommon pure. I övrigt äter han fem mål ersättning, varav det ena målet snart byts ut mot gröten han äter. Casper är fyra och en halv månad.

• fantasyforever

Casper älskar att sitta upprätt, matstol gåstol och hoppgunga använs flitigt här. Han är helt stadig i nacken. Rullar sig fram på golvet och gör ibland små krypansatser. Har sittvagn med fullt liggläge, är han vaken och inte ska sova mer så då sitter han upp i fullt sittläge.

• eliljeholm

Alva är 4mån och 11 dagar, 6545g och 64,5cm lång :)

• Tovenaeve

Hellu! Jag heter Tove o är 19 år o bor i LInköping , har en liten tjej som föddes 16 september ! :)

• ungmammi

Nu ikväll fick min lilla kille gröt för första gången, innan hat han bara fått morot och potatis :D Liten börjar verkligen bli stor!
    Han sitter någon minut själv, han hoppar hoppgunga, använder gåstol och känns bara almänt stor :D
    hur är det med era fina bebisar?  

18 år och mamma till Alvin<3
Svar på tråden September bebisar :)