annox skrev 2012-11-08 11:57:29 följande:
Jag ger ersättning! Jag skulle ta EDA under förlossningen men läkaren tryckte in nålen för långt så det läckte ryggmärgsvätska. När det händer vanligtvis brukar man få huvudvärk ett par dagar efter förlossningen men för mig blev det så att min nacke slogs ut, så jag kunde inte göra annat än att ligga helt plant. Den värken var 100gånger värre än förlossningen. Jag trodde ärligt att jag skulle dö, och som sagt förlossningen kändes knappt. När det väl blev tid för att krysta, ja ni kan ju tänka er att krysta helt spikrak och som förlamad. Han kom iallafall till slut och jag blev efter några timmar ivägskickad till operation där de skulle göra en s.k bloodpatch. (de tar blod i armen och sprutar in i ryggmärgen som ett plåster typ.) det hjälpte rätt snabbt och jag kunde röra mig i 12h, sedan stelnade allt igen och jag låg helt förlamad i sängen oförmögen att hålla min nyfödda bebis och för den delen amma. Åt morfin också. Tre gånger fick de göra den här "bloodpatchen" utan att det blev bra. Jag var så fruktansvärt frustrerad och ledsen. Jag hade tänkt mig lite skavanker efter själva förlossningen men det hade jag inte en något. Kände inte av att jag hade fött barn ens. Alla läkare var inblandade (födde i Varberg) och även läkarna i Gbg var kontaktade för konsultation. Ingen visste vad de skulle göra, så det var bara att vänta ut det. Det gjorde det till slut, men då hade lilleman lärt sig att man inte behöver jobba för att få mat, så han ville inte amma. Jag hyrde med en pump från bb och pumpade och gav honom till han var sex veckor. Nu har jag gett upp det och ger enbart ersättning. Det var mitt korta svar på att jag ger ersättning :)
Men gud, stackars dig!!!! Fy fan vilket misstag! Idiot..
Jobbig start
Skönt att det är bättre nu iaf! han fick iaf i sig öite bröstmjölk, som min (i 3 veckor).
jag försökte amma men min lille ville inte ta bröstet helt, släppte så fort han fick taget...
så pumpade och gav ersättning varannan gång. provade varje dag men nej...
Efter 1,5 vecka fick jag en lätt mjölkstockning med en böld på vårtgården med var i...
Några dagar senare fick jag världens mjölkstockning och det blev en infektion i bölden på vårtgården. hade mellan 37-40 grader feber i nästaan 6 dagar. blev som jag hade influensa med frossa o hög feber med ingen aptit. Fick en kateter och två omgångar antibiotika och penicillin. Sen gav jag upp.
inte kul o ta hand om en nyfödd (mitt var ju inte så som ditt hemska men jobbigt ändå). tur var att sambon var hemma o hjälpte till lite.
så nu är det bara ersättning, nu har jag kommit över att det inte är mitt fel o att det inte är hela världen att han bara äter det.
ska försöka amma med nästa