• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • annox

Hej! Vi har kört med hoppgungan och han gillar den även om han inte hoppar helt själv utan mam får hjälpa till lite, han vill ju hela tiden stå och hopps när man håller honom, och han är tung! Matstol har vi också börjat med, men han sitter ännu bättre i bumbostolen så den har vi kört mest.

• eliljeholm

Alva sitter i matstol, hoppgunga och gåstol, hon är väldigt stabil i både nacke och rygg, men vi har en liten filt runt henne så hon Inge vinklar så mycket, häromdagen överraskade hon mig totalt med att sitta själv i några sekunder..

• Lyckan2

Vi testade faktiskt matstol första gången i går :) Inte hoppgunga eller gåstol. De sistnämda blir nog aldrig testat heller... har en bumbo med men den gillar han inte alls... likaså babygymmet. Han vill mest ligga på täcket o spana. roligast är när storasyster "leker" me han :)

• nyponros123

Hej tjejer! Började ge min dotter ersättning förrgår, men hon vägrar flaskan! Jag har köpt lite olika nappar men ingen av dem fungerar..är det någon som har lite råd och tips?Gråter

• PetraL
    nyponros123 skrev 2013-01-19 09:45:38 följande:
    Hej tjejer! Började ge min dotter ersättning förrgår, men hon vägrar flaskan! Jag har köpt lite olika nappar men ingen av dem fungerar..är det någon som har lite råd och tips?Gråter
    Har du provat mam ?:) Liam tog den på en gång :) 
  • PetraL

Idag ska Liam få smaka lite potatis :) Har era små fått smaka än ?:)

• Det är du och jag
    nyponros123 skrev 2013-01-19 09:45:38 följande:
    det är inte ersättningen hon inte gillar?
    Prova "koppmata", är ganska jobbigt men då vänjer hon sig vid smaken
    Alexander ♥
  • Det är du och jag

Nu i helgen har Alexander provat att sitta i matstolen, gåstolen och hoppgungan. Åh vad han älskade det! Blev lite gring när vi tog ur han efter en bra stund (för hans ryggs skull). Så kul!!
    Nu är det bara hur vi ska göra för att han ska trivas i liggvagnen, gillar inte att ligga ner så länge och försöker ta sig upp. Sätter en kudde bakom men han faller nästan fram haha, leker med sig vagnleksak
    Hur gör ni?

Alexander ♥
Svar på tråden September bebisar :)