• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • PetraL

Har någon av er börjat med sittdelen ?:) Liam fick provsitta idag och han älskar den ! :) men vågar man börja använda den redan ?:) han hatar att ligga i liggdelen så får försöka göra så han sitter i den för att han ska vara nöjd :P

• Takex

Jag har inte tippat liggdelen än men använder nyfödd inlägget till min bärsele i vagnen för att han ska kunna sitta upp. Han är väldigt nyfiken men dom orkar inte så länge så om du har en separat sitt del som inte går att fälla bak till helt liggande så hade jag väntat och buffat med kuddar osv i liggdelen :) efter 10-15 min har Shingo sett så mycket att han måste sova :P

• PetraL
    Takex skrev 2012-11-18 15:44:11 följande:
    Jag har inte tippat liggdelen än men använder nyfödd inlägget till min bärsele i vagnen för att han ska kunna sitta upp. Han är väldigt nyfiken men dom orkar inte så länge så om du har en separat sitt del som inte går att fälla bak till helt liggande så hade jag väntat och buffat med kuddar osv i liggdelen :) efter 10-15 min har Shingo sett så mycket att han måste sova :P

Har fullt liggläge på den separata sittdelen :)
  • Takex

Men kör på då om du gillar det! Då kan du ju bara luta ryggen bakåt så han sitter lite mer som i en baby sitter så tror jag det är lugnt :) han säger ju till om han sitter tokigt.

• PetraL
    Takex skrev 2012-11-18 16:27:21 följande:
    Men kör på då om du gillar det! Då kan du ju bara luta ryggen bakåt så han sitter lite mer som i en baby sitter så tror jag det är lugnt :) han säger ju till om han sitter tokigt.

Han sitter bara och skrattar i den än så länge :)
  • PetraL

Tack för svar :) ska testa och ta en promenad i den när grabben vaknat och se om han uppskattar den :)

• ungmammi

Hej allihopa!
    Heter Miranda och har en son som heter Alvin!
    Han föddes den 7 September efter en 13 timmars lång förlossning!
    Han vägde 3695g och var 50cm lång :)
    Vi blev igångsatta för jag hade problem med njurarna i sluttampen av graviditeten

18 år och mamma till Alvin<3
  • Takex

Hej Miranda! Vilken liten gos du har! Jag blev också igångsatt fast pga att ungen aldrig kom :P
    Mår du bra nu i njurarna? 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Har ni alla börjat med leksaker? Och hur har ni tänkt kring julklappar?

Jag köpte en baby sitter till Shingo för några veckor sen och den går mer och mer för varje vecka han blir äldre. Nu i helgen var vi iväg på babies r us och köpte mobil till skötbordet och ett baby gym också för han börjar verkligen visa att han har ett intresse.. han avskyr just nu gymmet men ääälskar mobilen. Ligger och ler och pratar och viftar och har sig hur länge som helst!

Vi köpte två "tilläggsleksaker" som man kan haka fast på gymmet fast är lite mer avancerade och större som han ska få julklapp, tänkte sätta den ena på vagnen för då är han runt 3 månader och kommer säkert försöka att ta i saker och liknande.

Jag tror gymmet är för överstimulerande fortfarande så tänkte lägga undan det någon vecka och sen försöka igen. 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • eliljeholm

Alva i sin fina tomteklänning som hennes pappa köpte till henne :)
Svar på tråden September bebisar :)