• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • Sophiee

var på bvc idag och Tim väger nu 6,6 kg och är 8 veckor gammal =) jag helammar honom förutom ett mål ersättning innan läggdags. tuttarna har helt slut på mjölk från ca 20 varje kväll :/  hade också bröstinfektion + 40 graders feber när tim var två veckor. kan seriöst säga att det gjorde ondare än förlossningen, har aldrig grinat så mkt i mitt liv som den veckan det varade. 

tim skrattade för första gången idag =) lilla busen. tim sover hela natten men brukar vakna nån gång för att amma på natten och nån gång på morgonkvisten. vi går upp ca 9 och jag duschar medan han får ligga o lufta utan blöja. vid halvtolv brukar vi gå ut o gå nån timme, det beror på vädret. sen brukar tim fortsätta sova när vi kommer hem och jag brukar fixa lite i hemmet ett par timmar. han brukar sova fram tills typ kl 18 men vaknar o käkar ett par ggr. 

• eliljeholm

Mina rutiner är exakt som sohiee :)

• Det är du och jag

Han väger nästan som min lille gör, Alexander är 7 veckoe och väger 6,1 kg
    Mysigt med första skrattet!
    Vad skönt att dem sover på nätterna. Vi har liknande rutiner!
    Alexander vakar en gång på natten och får mat, byter blöja somnar om, sen på morgon kvisten runt 6 för mat och somnar om till 9-10. Då går vi upp. han får mat och jag gör honom i ordning, jag äter frukost efter det. han får ligga i babygymmet medan jag duschar (ifall inte pappan är vaken eller hemma). Antingen åker vi iväg någonstans eller så fixar jag i hemmet, typ tvätt eller dammsugning (har honom i BabyBjörn då, mysigt och praktiskt). Promenad om vi är hemma. Mat naturligtvis ett par gånger under eftermiddagen. På kvällen fixar jag middag och vi myser framför tvn eller så. Ibland fixar jag hemma medan han är hos pappa.
    Alexander gillar inte att vara själv mer än typ  max 15 min. Kan inte somna själv på dagen utan bara hos oss om vi inte är ute med vagnen.
    Sista kvällsmålet mellan 22-23,30. Sen somnar han till typ 3-4 och samma visa.

Alexander ♥
  • annox

Ganska likt här med! Vägde Linus igår, väger 5580 nu! Han äter sista måltiden ca 21-22, ligget och pratar och tittar runt själv upp till en timme innan han somnar, och sover till ca kl 4 äter och somnar om direkt till kl 6-6,30 och då brukar vi kliva upp ca kl 7. Äter och myser till kl 09, då gör jag mig klar och äter frukost medan han somnar en stund/ligger och pratar i vagnen. Sen vill han ha mat ca kl 10-11 och sen går vi på promenad ett par timmar beroende på väder. Sen brukar han sova vidare till ca kl 15 och sen är han vaken eller max sover 30min pass till kvällen.

• Sophiee
    Det är du och jag skrev 2012-11-13 20:44:39 följande:
    Har ni varit på varuhus eller nåt än?

jag har varit på ikea och några köpcentrum och nere i centrum en gång men då har min sambo varit med alla ggr utom en gång. nästnästa vecka ska jag åka buss ner till stan själv. känner mig lite larvig men är fan lite nervös. det ser alltid så krångligt ut när man ska in med vagnen och så är det så trångt, och tänk om han vaknar och skriker.. tim började gallskrika inne på ica en gång när ja stod i kassan, är det bara jag som blir superstressad av det?
  • annox

Nej jag blir också stressad. Vi har dock varit iväg flera gånger på köpcentrum. Men han sköter sig väldigt bra varje gång, trots det blir jag stressad. Han somnar så snart han hamnar i bilstolen och i vagnen när vi går ut...

• Det är du och jag

Jag blir med stressad om Alexander skulle börja skrika, nu gör han knappt det. Men när han börja gråta så försöker jag vara lugn och shyschar honom. Oftast är det när han vill ha mat eller ska rapa :-P

Alexander ♥
  • Det är du och jag

Vi har varit på IKEA och i stan (Göteborg) bor i Stenungsund o här finns bara ett köpcentrum som man på 30 min gått runt i :-P så inget "stan" liknande. även ett större "riktigt" köpcentrum (Torp i Uddevalla) med H&M o allt

Alexander ♥
  • Takex

Vi gör lite som vi vill, ända som jag håller stenhårt på är att han ska lära sig natt och dag och det går bättre och bättre. Innan sov han för natten 130 men nu mellan 2330-00 så snart hoppas jag på 22 så man kan få lite tid som par också och typ slippa duscha halv 2 på natten :P

Jag tycker Shingo är lättare att sköta när vi är ute, han hänger med under armen typ : ) när han är vaken så stirrar han glatt på något simpelt som en vägg broschyrer hur länge som helst och han sover länge och gott i både vagnen och bärselen :3

Svar på tråden September bebisar :)