• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • Det är du och jag

Hej! Får jag hoppa in här?
    Josefine heter jag o blev 22 i oktober. Bor i Stenungsund (en bit från Göteborg) med fästman o son.
    Den 22 september kom min fina son Alexander. Han var en stor kille på 53 cm och vägde 4070 gram!
    För en vecka sedan vägde han 5605 o var 58 cm
    Min går på ersättning (vill inte ta bröstet), jag försökte amma och pumpade i 3 veckor, men fick mjölkstockning två gånger var av en blev en stor infektion :-/

Söta barn ni har!!

Kram

Alexander ♥
  • PetraL
    Det är du och jag skrev 2012-11-06 14:15:19 följande:
    Josefine heter jag o blev 22 i oktober. Bor i Stenungsund (en bit från Göteborg) med fästman o son.
    Den 22 september kom min fina son Alexander. Han var en stor kille på 53 cm och vägde 4070 gram!
    Min går på ersättning (vill inte ta bröstet), jag försökte amma och pumpade i 3 veckor, men fick mjölkstockning två gånger var av en blev en stor infektion :-/

Söta barn ni har!!

Kram

Självklart får du hoppa in här :) 
    Jag blev  19 den 15 okt :P  

Oj stor kille :) va på bvc idag och Liam väger 4590gram och är 55.5 cm lång blir 6 veckor på torsdag :)  
  • Iväntan
    Det är du och jag skrev 2012-11-06 14:15:19 följande:

Söta barn ni har!!

Kram

Ojsan det var en lång kille du hade. Och växte fort gjorde han också =) Tyckte min växte fort när han nu gått upp lite mer en ett kilo =). Söt var din lille kille i alla fall. Kul att du bor i Stenungsund där är jag ibland då fästmannens föräldrar bor på Tjörn
  • PetraL

Liam och jag gosar framför tv:n :) Han blir hela 6 veckor imorgon :D<3

• Takex

Ja va roligt! :D Tänkte på det här om dagen att ingen september 2012 fanns!

Jag heter Mimmi och är 25. Den 28 september kom vår son Shingo med akut kejsarsnitt efter att jag blivit igångsatt två dagar tidigare, det var en envis förlossning. Ut kom en liten krabat på 50cm och 3470gram. Idag är han nästan 6 veckor, 53.5cm lång och väger 4660 gram så han är fortfarande rätt mini. Jag är från Stockholm men bor utomlands i Tokyo och är gift med lillfisens pappa. 

Här är vårt lilla monster!

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Det är du och jag

Jo han är en stor kille  - som sin pappa han växer så det knakar o ökar i vikt :-P

Hur går det för alla?

Alexander ♥
  • Lyckan2

Hej jag lägger inte med någon bild,men kanske får hänga på ändå. :) fina bebisar alla har. Jag fick en son den 25 sptember. 4375 g 56 cm. redan upp i 6kilo så han är stor fast han är min lille bebis.

• annox

Vi fick vår son Linus den 15/9. Han ville komma ut 10 dagar för tidigt. 2880g och 52 lång. Han gillar att äta och hade när han var sex veckor gått upp till 4800g! En nöjd och glad kille!

• PetraL
    Takex skrev 2012-11-07 19:58:18 följande:
    Ja va roligt! :D Tänkte på det här om dagen att ingen september 2012 fanns! Jag heter Mimmi och är 25. Den 28 september kom vår son Shingo med akut kejsarsnitt efter att jag blivit igångsatt två dagar tidigare, det var en envis förlossning. Ut kom en liten krabat på 50cm och 3470gram. Idag är han nästan 6 veckor, 53.5cm lång och väger 4660 gram så han är fortfarande rätt mini. Jag är från Stockholm men bor utomlands i Tokyo och är gift med lillfisens pappa.  Här är vårt lilla monster!  
    Shingo ♥ 28/9 2012

Super söt kille :D hur är det att bo i tokyo ?:)
  • PetraL
    Det är du och jag skrev 2012-11-07 20:49:55 följande:
    Jo han är en stor kille  - som sin pappa han växer så det knakar o ökar i vikt :-P Hur går det för alla?
    Alexander ♥

Går bara bra här :) lillkillen är hur snäll och go som helst :) imorgon ska vi träffa hans pappa för fjärde gången ich resten av den släkten för första gången :) och på lördag blir det min pappa och två av mina syskon Liam träffar för första gången :) hur går de själv ?:)
Svar på tråden September bebisar :)