• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • eliljeholm

Alva blir 4 månader den 14, någon vecka efter hon blev 3 månader lärde hon sig att vända från rygg till mage, dock går det inte lika bra från mage till rygg. Senaste veckorna har hon fått gröt på kvällarna och sover nu hela natten från ca 21.00-07.00 mat och sen till ca 10.00 igen :)
    Inatt sov hon i sitt eget rum för första gången, valde att flytta in henne för att hon ska sova bättre då hennes far brukar snarka väldigt högt.. Haha
    Alva har även börjat med att gnugga sig i ögonen, nästan hela den vakna tiden, så att det är trötthet tror jag inte på, hon gnuggar och gnuggar så hon blir helt röd runt ögonen, är det något ni känner igen? Ska självklart ta upp det med BVC när vi ska dit ifall det skulle vara något annat!

• Lyckan2

Jg3, min bebis har sista veckan me ätit mindre än vanligt. vaknar på natten igen o äter... han är pigg o glad o verkar nöjd annars så jag har inte gett tillägg. avaktar o ser hur de utvecklar sig. han har börjat åla sig vid amningarna o ska se sig omkring så de känns svårt ibland... men som sagt ger de ett tag till o ser. tänkte kanske börja me lite gröt smakisar nu vid 4 månader, hade egentligen tänkt o vänta till 6 månader men vi får se. börjar ni?

• PetraL
    Lyckan2 skrev 2013-01-12 20:35:57 följande:
    Jg3, min bebis har sista veckan me ätit mindre än vanligt. vaknar på natten igen o äter... han är pigg o glad o verkar nöjd annars så jag har inte gett tillägg. avaktar o ser hur de utvecklar sig. han har börjat åla sig vid amningarna o ska se sig omkring så de känns svårt ibland... men som sagt ger de ett tag till o ser. tänkte kanske börja me lite gröt smakisar nu vid 4 månader, hade egentligen tänkt o vänta till 6 månader men vi får se. börjar ni?
    Jag har inte bestämt mig om jag ska börja ge smakisar vid 4 månader men lutar åt de hållet :)
  • annox

Ja ser verkligen fram emot att börja testa :) men han har inte börjat visa något intresse än för det, men nu när han sitter med ossvid bordet när vi äter så går detnog rätt snabbt skulle jag tro! Jag känner ingen brådska över det...

• fantasyforever

Vi har börjat med lite smakisar eller smaksensationer som det så vackert heter. Ska börja med gröt i morgon först i smakisar någon vecka och gillar han det ska han få en portion gröt på kvällen :)

• jg3

Lyckan2: lillkillen vände uppåt i vikt nu senaste vägningen igen så mil teori stämmer nog att hans viktuppgång minskade när han slutade äta på natten under några veckor. Men sålänge de är pigga och glada behöver man nog inte oroa sig så mycket. :)

Smakisar läste jag nyligen att Livsmedelsverket rekommenderar tills de är 6mån och alltså inte 4mån som BVC säger. Jag har inte funderat så mycket. Kanske faktiskt väntar till närmare 6mån ändå.

• nyponros123

Hej! Jag födde min lilla Sigrid den 26 september förra året och får vi vara med i denna gruppen?

• PetraL
    nyponros123 skrev 2013-01-17 10:48:46 följande:
    Hej! Jag födde min lilla Sigrid den 26 september förra året och får vi vara med i denna gruppen?
    Klart ni får :) Sigrid föddes dagen innan Liam föddes :) 
  • nyponros123

Tack!ð???jag kanske ska presentera mig: jag är 29 snart 30 år och bor i Borås. Sigrid är mitt första barn. Hur är allt med er och era småttingar?

• Det är du och jag

hej girls! hur mår ni o era små?

när ska ni börja med hoppgunga, gåstol o matstol?

kram Josefine

Alexander ♥
Svar på tråden September bebisar :)