• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • PetraL

Inte kunnat vara inne på ett tag då min data gick sönder och bara använt telen ;P

Tänkte uppdatera lite om mig och Liam :)

Liam blir 3 hela månader den 27:de :) För ca två veckor sen vägdes han och vägde då 5975 gram och va 59 cm lång :) Han ska få 3månadsvaccin den 8:de och jag är lite nervös (A) Han ska även mätas och vägas då :)

Han har upptäckt mycket nytt i livet och är en liten bussunge ;) Skrattar för fullt och "pratar" massor :) Han har även börjat åla på rygg och snor blöjorna när man byter på honom haha ;P

Den 1 feb blir min lägenhet min egen då mamma och hennes sambo flyttar ut och katten flyttar hem igen :D 
    Kommer antagligen börja skolan efter sommaren , vad tycker ni är det för tidigt ? 

Hur går de för er och era små ?:)

• eliljeholm

Alva är 3,5 månad och vänder sig från rygg till mage heeeela tiden, så nu får man se upp på skötbordet, har även provat ge henne egen kokat morot och palsternacks puré, men hon var inte så intresserad så vi väntar nog ett tag med det igen ;)

• Lyckan2

Min fyller på dagen 3 månader. har inte vänt sig om än men de kommer nog snart då han gungar sig lite. Är nöjd och glad men har en period innan han somnar för kvällen då han gråter lite. Helammas ännu. De är så kul och läsa hur ni andra har det. hoppas ni haft en fin jul. Första julen för våra små :)

• PetraL
    eliljeholm skrev 2012-12-25 00:51:54 följande:
    Alva är 3,5 månad och vänder sig från rygg till mage heeeela tiden, så nu får man se upp på skötbordet, har även provat ge henne egen kokat morot och palsternacks puré, men hon var inte så intresserad så vi väntar nog ett tag med det igen ;)

Såg de på videon du la upp på fb :) duktig tjej :) Liam har vänt sig några gånger men är nog mer tur än skicklighet ;)
  • PetraL
    Lyckan2 skrev 2012-12-25 23:15:31 följande:
    Min fyller på dagen 3 månader. har inte vänt sig om än men de kommer nog snart då han gungar sig lite. Är nöjd och glad men har en period innan han somnar för kvällen då han gråter lite. Helammas ännu. De är så kul och läsa hur ni andra har det. hoppas ni haft en fin jul. Första julen för våra små :)

Härligt att det är bra :) jag hade en toppen jul :) Liam satt i soffan och lekte med dnöret på julklappen :) hoppas att du också hade en bra jul :)
  • Det är du och jag

Härligt att barnen växer och gror
    Min lille har fått massa utslag på hela kroppen och är supertorr (fått min känsliga hy tyvärr). utslagen kan vara att han inte tål ko mjöks proteinen i ersättningen,så nu har han fått en speciell, så hoppas de går ner

Alexander var 64,5 cm och vägde ca 7,415 kilo igår . min stora pojke Hjärta

Julen var mysig, han skratta, pratade och var med mycket under dagen - var i centrum så klart. Jisses så mycket paket han fick!

Alexander ♥
  • jg3

Hej hej,

Fick tips om att såna här sidor finns nyligen så kikade in och hittade er :) Vår lille kille kom 21 september. Någon här som bor i Stockholm?  

• annox

Hej! Ja var ett tag sedan vi skrev här! Välkommen :) Jag bor på västkusten!
    Hur mår era små? :)

• fantasyforever

Här är en till septemberbebis, född den femte och är alltså fyra månader nu. Glad och go liten skit som för en dryg vecka sedan lärde sig rulla från rygg till mage så nu snurrar han stup i kvarten till mage och ibland tillbaka till rygg igen. Han gör ibland krypansatser med benen, dvs drar in dom under sig och lyfter upp magen och står på knän el tår för några sekunder. Sover hela nätter men oftast bara halvtimmar på dagen. Har gåstol och hoppgunga. Han är mitt tredje barn de andra fyller sju och nio i sommar.

• jg3

Liten mår bra. Har dock börjat äta lite mindre så kompletterar med ersättning. Har tidigare sovit hela nätter men nu börjat vakna 2ggr per natt - har väl kanske att göra med att han kanske äter mindre? Någon mer som har detta bekymmer med maten?

Annars äter han gärna upp sina händer, skrattar, pratar och tycker för det mesta om att ligga på mage. Babygymmet är väldigt intressant!

Mysigt att läsa om era små som i princip är lika gamla som min lille kille ð???

Svar på tråden September bebisar :)