• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • PetraL
    eliljeholm skrev 2012-11-20 14:00:22 följande:

Alva i sin fina tomteklänning som hennes pappa köpte till henne :)
    Gu va söt hon är i den :) 
  • PetraL
    ungmammi skrev 2012-11-18 17:04:54 följande:
    Hej allihopa!
    Heter Miranda och har en son som heter Alvin!
    Han föddes den 7 September efter en 13 timmars lång förlossning!
    Han vägde 3695g och var 50cm lång :)
    Vi blev igångsatta för jag hade problem med njurarna i sluttampen av graviditeten

Hejsan :) Vilken söt liten kille du har :) 
    Jag hade värkar i fyra dygn och va inne på förlossningen i 15 timmar innan min kille kom så för mig va din ganska kort haha :P
    Hur är det men njurarna nu efter ? (A) 
  • PetraL
    Takex skrev 2012-11-18 18:57:15 följande:
    Har ni alla börjat med leksaker? Och hur har ni tänkt kring julklappar?

Jag köpte en baby sitter till Shingo för några veckor sen och den går mer och mer för varje vecka han blir äldre. Nu i helgen var vi iväg på babies r us och köpte mobil till skötbordet och ett baby gym också för han börjar verkligen visa att han har ett intresse.. han avskyr just nu gymmet men ääälskar mobilen. Ligger och ler och pratar och viftar och har sig hur länge som helst!

Vi köpte två "tilläggsleksaker" som man kan haka fast på gymmet fast är lite mer avancerade och större som han ska få julklapp, tänkte sätta den ena på vagnen för då är han runt 3 månader och kommer säkert försöka att ta i saker och liknande.

Jag tror gymmet är för överstimulerande fortfarande så tänkte lägga undan det någon vecka och sen försöka igen. 
    Jag började med gymmet när Liam va runt 3 veckor och han älskar att ligga där :) Speciellt naken ;) Andra leksaker har jag inte börjat med då Liam inte har fått nått intresse för sånt än :) 
  • Det är du och jag
    eliljeholm skrev 2012-11-20 14:00:22 följande:

Alva i sin fina tomteklänning som hennes pappa köpte till henne :)
    Nej vad söt!!
    Alexander ♥
  • Det är du och jag

Alexander älskar också gymmet, ligger och pratar, skrattar och slår på figurerna!
    Vi har fortfarande liggdelen, passar jättebra än så länge.

Sover era barn själva under dagen? Min somnar bara med oss (om vi inte är i ute somnar han i vagnen, men inte om den är i lgh), när vi lämnar honom vaknar han... På natten sover han i babynest mellan oss, men funkar bara på natten...

Alexander ♥
  • eliljeholm

Alva sover själv på dagen och på natten, men bäst sover hon om om får ligga i famnen på dagen, dock så sover hon extremt bra själv på natten och i egen säng )

• Takex

Jag har också en bebis som bara sover själv på natten. På dagen sover han varannan timme och fram till lunch sover jag med honom i sängen sen brukar vi gå upp och han sover i bärselen osv resten av dagen.

Det fungerar bra eftersom jag ofta går och sover vid 3 på natten. När han sover får jag min egentlig så då sitter jag uppe och tar igen det på förmiddagen :)

• PetraL

Liam sover själv på natten och på dagen i soffan Inbäddad så han inte kan rulla ut :)

• ungmammi
    Takex skrev 2012-11-18 18:52:26 följande:
    Hej Miranda! Vilken liten gos du har! Jag blev också igångsatt fast pga att ungen aldrig kom :P
    Mår du bra nu i njurarna? 
     Tack!!! :)
    Ja jag kunde verkligen inte mått bättre :) 
    18 år och mamma till Alvin<3
  • eliljeholm

Vad väger era bebisar? Alva väger bara 5,5kg och är 3 månader och hon börjat plana ut på viktkutvan tycker hon borde väga mer, eller? BVC gubben verkar inte ta min oro på riktigt..

Svar på tråden September bebisar :)