• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • annox

Min kille blev tre månader igår och när han vägdes senast så vägde han 6040g. (Han vägde bara 2880 när han föddes...) ska till BVC och vägas ochvaccineras på tisdag!

• eliljeholm

Oj, ja Alva vägde 3700g när hon föddes så jag tycker hon borde lägga på sig mer..

• annox

Jag är säker på att du kan vara lugn!! Om hon verkar må bra och dessutom ändå går upp i vikt så är det garanterat lugnt! BVC skulle ju säga något om det var galet, det är ju bland annat därför dem finns ;) tycker inte att din flickas vikt låter för lite ;)

• eliljeholm

Ja, hon är nöjd och glad som det bara går, kanske bara som är nojjig, jag var dessutom ganska liten jag med som bebis.. Får lita på er och BVC :)

• Takex

Min bebis är också rätt liten, han är 2.5 månader och har fortfarande 56 liksom :P Och han var ändå 3400gram vid födseln. Bara dom följer sin egna kurva vad jag förstår.

Tycker han ändras så fort nu! Den senaste snart veckan kan jag lägga ifrån honom när han somnar och det är verkligen något nytt! Han orkar ligga 10 min längre i gymmet, sammanlagt 20 min kan han ligga och jollra! 

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Det är du och jag

Min vägde 6,7 kg för två veckor (11 veckor) sedan och var 62 cm sen var han stor när han föddes, 4070 gram o 53 cm.

Alexander ♥
  • Lyckan2

Min väger nu 7 kilo. han har fått börja me st 68. Han har mycket hår med så en del tror han är äldre än vad han är. ser ut att vara 4 månader istället för 2,5...

• Takex

Va roligt! Min son skulle behöva växa till sig lite för alla fina kläder jag har är 62/68 och det passar inge bra.

Alla vi stöter på tror han är allt från 4 månader till 1 år (!) bara för att han är helt stabil i nacken. Känns så löjligt då att han bara är 2.5 och så tanig..

• eliljeholm

Oj! Haha, Alva har 62 i kläder, men hon är nog ganska lång och smal, nästan 61cm lång :) hon är också otroligt stadig i nacken, hon fick beröm redan på bb av barnläkaren att hon hade stark nacke, då blir man ju stolt :)

Svar på tråden September bebisar :)