• Afasi

Följas åt till körkortet?

Mamma till 3 M skrev 2014-06-23 09:42:06 följande:
    Säkerhetskontroll vad något som skrämde mig med, vem vill misslyckas innan man ens börjat köra lixom..
    MEN.. min första uppkörning behövde jag bara sätta på vindrutetorkarna och på nr 2 skulle jag prova tutan.. vet inte om de alltid tar en så enkel väg genom den =/

Och halkan är suuuuperrolig, va också rädd, men de var de bästa med att ta körkort ;) haha
    Åh hoppas jag också får en så lätt. Min sambo berättade att han fick göra hela jävla skiten och det är just det som skrämmer mig. Eller att dom ska säga typ en invändig kontroll och jag inte fattar exakt vad dom menar så att jag ser ut som ett fån.

Halkan gick jättebra! Jag vet inte om jag tyckte det var sådär hysteriskt roligt som alla säger men jag njöt verkligen av att få en egen bil och att jag satt alldeles själv i den och fick köra haha. Skönt att den är över nu iallafall :)
  • Afasi
    Niillis skrev 2014-06-23 17:41:02 följande:

Heja min tur imorgon då :) ser lite framemot de dock med lite fjärilar i magen hehe

Kommer gå jättebra! Jag hade också fjärilar i magen innan. Som tur var så var vi bara tre tjejer där och enda körskolan som hade banan just då så vi hade verkligen jättekul ihop haha :P
  • Afasi
    astors skrev 2014-06-24 13:03:33 följande:

Nillis- så tänkte jag med, fattade inte det roliga i de..

Klarade teorin idag, sååååå stolt!
    Nu laddar jag för uppkörningen :)

Åååh vad roligt, grattis! Var det svårt? Komplicerade frågor eller typ som du hade förväntat dig?
    Niillis skrev 2014-06-24 12:44:49 följande:

Halkan gick bra här med men vet att jag funderade på de första momenten va fan de e som är så kul med detta

Haha ja alltså jag fattade inte heller riktigt vad som skulle vara så hysteriskt roligt :P Jag ville ju mest bara lära mig så mycket som möjligt eftersom man verkligen fattade hur sjukt körd man kan vara om det var på riktigt

• Afasi
    astors skrev 2014-06-24 16:43:28 följande:

Tack!
    Jag har använt mig av körkortonline.se och frågorna var väldigt liknande. 190 kr som var väl investerade. Utöver det boken och str frågor.
    Nej det var inte svårt. Fanns några frågor jag inte spontant kände igen men på dom kunde jag köra uteslutningsmetoden.
    Var väldigt likt strukturen på körkortonline så rekommenderar den sidan varmt!!
    :)

Gud det låter jättebra. Har också köpt frågor där och får oftast väldigt bra resultat, mitt sämsta är 61/70 där men oftast ligger jag högre. Hoppas att jag klarar mig på måndag! Håller på och ska läsa igenom boken några gånger till, har upptäckt att jag har lite saker jag inte riktigt fattar än :) Håller tummarna att uppkörningen går bra för dig!
  • Afasi

Nu är så gott som hela utbildningsplanen klar. Hade omkörningslektion och blev visst lite fartblind oooups. Läraren skrattade mest åt mig men det känns bra ändå att våga köra fort och klara det, jag som var så rädd för motorvägen innan.
    Teorin verkar gå bra men det är ju jättesvårt att avgöra, jag vet inte om jag borde läsa på mer eller nöja mig med det jag kan. Känns som att jag snart pluggat för mycket så att jag bara kommer blanda ihop det och få hjärnsläpp när det väl gäller på måndag!
    Mest rädd är jag inför uppkörningen, känns som att det inte finns en chans i helvete att jag klarar mig, hur skulle JAG kunna ta körkort?!

• Afasi
    astors skrev 2014-06-27 15:52:23 följande:

Afasi - precis så känner jag!! Hur i all **** skulle jag kunna ta körkort. Men nu är teorin klar i alla fall och håller sååå tummarna för onsdag :)

Ska hålla tummarna stenhårt för dig! Det känns mer troligt att du får det än att jag får det ;)
    Niillis skrev 2014-06-27 16:50:07 följande:

Känner samma hehe tror de e en vanlig känsla. Är det bara jag som har en förkärlek för kopplingen i svängarna hehe

Mmm jag har också en liten kärlek till att hålla ner kopplingen alldeles för länge och i onödan. Speciellt när man närmar sig rondeller, rödljus osv och kan behöva stanna. Växlar ner lite och har kopplingen nere tills jag vet om jag behöver stanna  och växla till ettan eller om jag kan köra för att det är fritt. Inte något som läraren påpekat tyvärr för jag vet ju att det är feeeel, man ska ju ta upp den mellan iallafall! Sen kollar jag på tok för lite i backspegeln, typ aldrig mer än om jag ska svänga/byta fil. Också något jag måste tänka på.
  • Afasi
    LaFontaine skrev 2014-06-28 19:23:51 följande:
    Min ex-man och jag lekte en lek när vi körde. När som helst kunde han be mig berätta vilken färg bilen bakom hade. Då fick jag INTE kolla utan skulle ha koll på det. På det sättet lärde jag mig kika i speglarna med jämna mellanrum!
    Åh det kanske man skulle börja med. Lite tight om tid dock eftersom körningen är på torsdag haha. Ska helt klart försöka tänka mer på det. Ärligt så har jag inga förhoppningar om att få kortet, känns som att jag inte alls är redo, att jag borde träna mycket mer.
    Niillis skrev 2014-06-28 20:22:33 följande:

Tänk på att e det rödljus och du närmar dig släpp bara gasen växla kanske ner till tvåan jag har problem i svängen får upp kopplingen precis innan sväng in måste träna bort

Jag försöker att växla ner i god tid innan svängar så att jag hinner få upp kopplingen utan stress. Känns som att min lärare påpekar på tok för lite när jag själv vet att jag gör fel, samtidigt så berömmer han mig när jag rättar till mitt misstag så han är ju medveten om felet jag gör men han kanske vill se om jag är medveten om det?

Skrivning imorgon, kräääks vad nervös jag är. Känns som att jag aldrig någonsin kommer klara det.

• Afasi

åååååh så lättad och glad! Jag klarade teorin med 63/65!!! Nu måste jag ju verkligen klara körningen på torsdag och det är den jag fasar för mest haha! Men det känns grymt. Höll mig avslappnad hela tiden, tog kortet och accepterade första bilden som blev för att inte tänka allt för mycket över att detta ska sitta på mitt körkort, underskriften såg ut som skit och jag nöjde mig med det med. Satt och väntade och sen väl vid datorn försökte jag bara tänka att det var en övning precis som hemma för att se hur mycket jag kan. Ändrade sen på ett enda svar innan jag tvingade mig själv att rätta. Trodde inte det var sant när det stod godkänt och resultatet blev så bra!

• Afasi
    LaFontaine skrev 2014-06-30 12:43:50 följande:
    Vad skönt! Grattis Skrattande{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Det är ju faktiskt bara snart två år sedan jag startade tråden haha så det var väl hög tid. Haft mer uppehåll än aktiv tid så bara att boka proven har känts enormt. Försöker hålla mig lugn nu men det är svårt :P
  • Afasi
    Niillis skrev 2014-06-30 13:19:58 följande:

Åh grattis :)

Tack! :)
Svar på tråden Följas åt till körkortet?