• kakan3356

herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?

JAG ÄR uppvuxen med smör - INTE margarin - och jag har jättebra hälsa, har aldrig haft en sjukdom eller fetma. Jag blir så störd nej vänta STÖRD på att föräldrar som vill att deras barn ska äta gott och sunt, tvingas på barnen äckligt margarin. Det använder jag i matlagning - knappt det. 

Nu har en mamma STOPPATS AV SKOLAN för att hon försökta "smuggla" som det så fint heter smör till sin dotter eller vad det nu var

http://nyheter24.se/nyheter/udda/732127-blev-stoppad-i-skolan-for-att-ha-tagit-med-smor

Jag blir förbannad. Har ni också margarin-tvång på era barns skolor och även hemma? Vart är världen påväg egentligen? Blir så trött på PK sverige ibland!! Suck.

• Svar på tråden herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?
  • Frontline
    Mys mymla skrev 2012-11-20 16:59:32 följande:
    Ts tycker att äkta smör och Bregott är det ända man får ha på sina smörgåsar..och det är skandalöst att en förskola inte tillät en mamma att ta med Eget smör till dottern på förskolan...

Ja det vet jag att TS tycker men jag undrar vad man ska ha på mackan, finns ju en uppsjö att handla hem.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • kakan3356
    niky40 skrev 2012-11-20 16:56:58 följande:

Kan du inte beskriva vad som är så farligt med typ Lätta då? Jag vet inte. Någon bensinverkar det ju inte vara i. Vad ska man använda på mackan?
    Läser ni tråden egentligen, det finns en person som klart och tydligt gett information om varför margarin är farligt. 
  • niky40
    kakan3356 skrev 2012-11-20 17:14:28 följande:
    Läser ni tråden egentligen, det finns en person som klart och tydligt gett information om varför margarin är farligt. 

Ok har nog missat det. Har du svårt att beskriva?
  • Frontline
    Fast hur mycket finns det inte som är farligt kan man ju undra..

Vill minnas att det får ett antal år sen var ett jäkla skriverier om hur farligt chips är, visst det är inte nyttigt jag vet det
    men då skrevs det om hur skadligt och cancerframkallande det var men det var om man åt 50 påsar om dagen som det skulle vara så pass farligt som dom påstod då och vem gör det.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mys mymla
    vem har gett bevis på att det är farligt?

läser du själv vad folk skriver

i Sverige är det Används inte lägre HEXAN i (det ni kallar bensin) Margarin ! det är BARA KALL PRESSAD OLJA!?
    så du menar att OLJA ÄR farligt?! 
  • niky40
    Mys mymla skrev 2012-11-20 17:20:36 följande:
    vem har gett bevis på att det är farligt?

läser du själv vad folk skriver

i Sverige är det Används inte lägre HEXAN i (det ni kallar bensin) Margarin ! det är BARA KALL PRESSAD OLJA!?

så du menar att OLJA ÄR farligt?! 

Jag undrar oxå!
  • pluvdo

Jag har svårt för att ta en artikel på allvar när den bland annat innehåller meningar så som "Det är till och med så, att smör är strikt förbjudet på vissa skolor, någonting en mamma fick befara när hon skickade med sin dotter ett paket smör till skolan, då hon hade läst att det var nyttigare än margarin."

Erfara heter det väl ändå, eller?

Känns så B när det förekommer sådana missar i artiklar.

• Shoegal81

Vänta nu, smör är ju mycket bättre än margarin. Margarin tillverkas ju som tvål.

• niky40
    Shoegal81 skrev 2012-11-20 17:34:59 följande:
    Vänta nu, smör är ju mycket bättre än margarin. Margarin tillverkas ju som tvål.

Hur då?
Svar på tråden herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?