Morsanheladagen skrev 2012-11-20 18:40:18 följande:
Jag är så lite PK så du anar inte, snarare precis motsatsen till något som ens kan nudda vid PK. Däremot vill jag inte stoppa i mina barn skit, så på det viset kanske jag är lite PK ändå. Men det skulle BARA vara därför i så fall.
Huruvida smörgåsar serverad på dagis/förskola/skola eller ej skiter jag högaktningsfullt i. Jag har sagt åt mina barn att OM dom ska äta smörgås någonstans öht, och det inte finns riktigt smör, ska dom undvika att bre på skit och äta smörgåsen som den är istället, alternativt med ett gott pålägg om något sånt finns.
Att du trycker i dina ungar processerade fetter är upp till dig, det är dina ungar och ditt samvete. Jag kan ju inte gärna tvinga dig att äta smör - även om dom som önskar äta just smör, tvingas att äta just margarin.
Här är en liten länk om det är någon som önskar ta till sig rena fakta:
www.rikareliv.info/Hur%20tillverkas%20marg arin.htm
Bon apetit!
men det står ju för dig då och dina barn men artikel handlade om en förskola! jag sa vår serverar inte smörgåsar överhuvudtaget för dem anser inte vara mättande!
så skiter jag fullständig i om folk sitter och käkar grädde toppat med smör och predikar om att det är så nyttigt och bra å alla mår bra av fett,fett och åter igen fett menads vissa kroppar inte alls gör det. men det är en helt annan historia.
det jag undrade över var varför TS beter sig som en pk morsa när många här säger vem orkar bry sig om vad folk har på smörgåsarna! och att TS vägrar inse att man inte kan smuggla in mat på en förskola till sitt barn, passar inte maten på förskolan kanske man ska byta förskola till en som passar då eller äta hemma. det går liksom inte att tvinga en förskola som satt sina regler att ändra det för att en människa tycker det är fel