• kakan3356

herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?

JAG ÄR uppvuxen med smör - INTE margarin - och jag har jättebra hälsa, har aldrig haft en sjukdom eller fetma. Jag blir så störd nej vänta STÖRD på att föräldrar som vill att deras barn ska äta gott och sunt, tvingas på barnen äckligt margarin. Det använder jag i matlagning - knappt det. 

Nu har en mamma STOPPATS AV SKOLAN för att hon försökta "smuggla" som det så fint heter smör till sin dotter eller vad det nu var

http://nyheter24.se/nyheter/udda/732127-blev-stoppad-i-skolan-for-att-ha-tagit-med-smor

Jag blir förbannad. Har ni också margarin-tvång på era barns skolor och även hemma? Vart är världen påväg egentligen? Blir så trött på PK sverige ibland!! Suck.

• Svar på tråden herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?
  • skogsvitter

Bortsett från det innehållsmässiga så smakar ju dessutom bregott överlägset godast av alla märken. Att låta ett lager bregott smälta lite på ett helt nybakt tunnbröd tex är ju bara himmelskt gott! Då behövs inga pålägg för att dölja smaken så som är fallet med margarinet

Det smakar godast därför att den smak som kommer är helt och hållet naturlig! Man känner ingen som helst bismak av kemiska tillsatser, vilket man gör i kraftigt processade produkter som lättmargarin.

• Majsan70
    skogsvitter skrev 2012-11-21 09:12:30 följande:
    Bortsett från det innehållsmässiga så smakar ju dessutom bregott överlägset godast av alla märken. Att låta ett lager bregott smälta lite på ett helt nybakt tunnbröd tex är ju bara himmelskt gott! Då behövs inga pålägg för att dölja smaken så som är fallet med margarinet

Det smakar godast därför att den smak som kommer är helt och hållet naturlig! Man känner ingen som helst bismak av kemiska tillsatser, vilket man gör i kraftigt processade produkter som lättmargarin.
    Tänk att jag håller INTE med dig. Bregott smakar skit smör likaså. Jag är uppvuxen med sånt o har i hela mitt liv avskytt smaken och det enda jag köper hem är Lätta för att det smakar bättre tycker JAG. De gånger jag inte använder olivolja i matlagningen så använder jag milda. Även där för att jag tycker det blir smakmässigt bättre.
  • Frontline
    Majsan70 skrev 2012-11-21 09:24:12 följande:
    Tänk att jag håller INTE med dig. Bregott smakar skit smör likaså. Jag är uppvuxen med sånt o har i hela mitt liv avskytt smaken och det enda jag köper hem är Lätta för att det smakar bättre tycker JAG. De gånger jag inte använder olivolja i matlagningen så använder jag milda. Även där för att jag tycker det blir smakmässigt bättre.
    Prova Bregott med havssalt den är god, brukar göra vitlökssmör av den det blir kanoners :P
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • PinkSugar
    Majsan70 skrev 2012-11-21 09:24:12 följande:
    Haha, jag tycker inte bregott smakar någonting. måste nästan 1 cm tjockt för att jag ens ska märka att det finns det:O
  • Majsan70
    Frontline skrev 2012-11-21 09:35:31 följande:
    Prova Bregott med havssalt den är god, brukar göra vitlökssmör av den det blir kanoners :P

Det är precis lika äckligt som allt annat i den vägen. Jag kan inte med smaken helt enkelt.
  • Majsan70
    PinkSugar skrev 2012-11-21 09:37:43 följande:
    Haha, jag tycker inte bregott smakar någonting. måste nästan 1 cm tjockt för att jag ens ska märka att det finns det:O

*ryser in i märgen*
  • niky40
    skogsvitter skrev 2012-11-21 09:12:30 följande:

Jaså det gör "man"?
  • PinkSugar
    Majsan70 skrev 2012-11-21 09:51:12 följande:

*ryser in i märgen*
    Mjo, allt det fettet är inte gottTungan ute
  • skogsvitter
    niky40 skrev 2012-11-21 09:56:54 följande:

Jaså det gör "man"?
    Ja, om man har smaklökarna i behåll dvs. Däremot vet jag själv att man vänjer sig vid smaken av tillsatser ganska snabbt.
  • niky40
    skogsvitter skrev 2012-11-21 10:00:43 följande:
    Ja, om man har smaklökarna i behåll dvs. Däremot vet jag själv att man vänjer sig vid smaken av tillsatser ganska snabbt.

Haha ok.
Svar på tråden herregud hur långt får det gå, är smör brottsligt helt plötsligt?