SunnyDay skrev 2012-11-20 23:13:12 följande:
Men åååh! Den här "debatten" är så tröttsam! Skaffa lite perspektiv!
Tänk på det per vecka - margarinet/smöret på smörgåsar barnen äter i skolan är inte en speciellt stor mängd av barnets totala energiintag på veckan (eller varför inte tänka på året). Är det verkligen något att bråka så här mycket om? Är det verkligen ett stort problem i förskolan och skolan? Hur orkar man tjata vidare om detta med bensinen? Nej det är inte BENSIN i margarin, och hade det varit några spårämnen av det så får du förmodligen i dig mer bensin i kroppen genom att andas in ångorna medans du tankar bilen vid ett enda besök på Statoil än genom att äta margarin på mackan i 30 år!
Om det är något ni borde "gå ihop och kämpa för" som något skrev här ovan (om smörets återinförande på förskolan), kan ni inte snälla kämpa för mindre barngrupper, mer personal eller något annat VIKTIGT? Nej, jag tycker inte att barnen ska äta mat av dålig kvalitet (eller "skit" som det populärt kallas här på FL), men det kan vara en god idé att fundera på helheten och inte snöa in på en så pass liten del i barnens totala kost som margarinet/smöret faktiskt utgör.
Tror visserligen inte att TS (eller någon annan av de som bestämt sig för att margarin är gift som Livsmedelsverket försöker lura i våra stackars barn - allt i en stor konspiration med syfte att göra svenska folket sjuka och överviktiga) kommer bry sig om mitt inlägg eller ens bemöta det, men jag gjorde ett försök i alla fall.
Godnatt!
Varför är den tröttsam och varför tog du dig då tid att själv kommentera allt detta? Du bryr dig också så lek inte oberörd. Så, till ämnet.
Man kan inte engagera sig i ALLT här i livet - ska vi inte dra ditt förslag lite längre då och kämpa för barnen i Somalia eller hela världens undergång tack vare växthuseffekten eller reunt utav en komet som kanske råkar passera och förinta allting. Jag är oerhört upprörd över att det är FÖRBJUDET med smör i förskolor. Det sänder helt fel signaler till barnen och till samhället i sig. Personer förstår inte att det är en felprioritering utan tror istället att det är BÄTTRE MED MARGARIN vilket det inte är. Sån skit är INTE BRA. Men det som ÄR bra är SMÖR.
Anledningen till att denna trås skapades var att en mamma blev tillsagd när det enda hon ville var att hennes barn skulle äta BRA inte dåligt
nyheter24.se/nyheter/udda/732127-blev-stoppad-i-skolan-for-att-ha-tagit-med-smor
Varför är det så tröttsamt för dig?