Anonym (Gravid) skrev 2012-12-17 18:50:23 följande:
Snacka om att döma folk. Du är inte värd min tid eller energi. Det är så komiskt att du inte förstår det och att du bara gör bort dig. Skall du prata om konstigt beteende,jaja. :p
hahaha seriösa argument. lycka till. när du plockat fram dina seriösa argument och sluta döma om andra och så kanske du lyckas. Men du tror ju du är bäst och vet allt och har rätt så varför. Seriöst. Man kan ju undra hur gammal du är.
Och ändå skriver du tillbaka till mig

tack för att jag får ta upp lite av din tid & energi .. haha ..
Jag tycker mitt svar på ditt första inlägg var väldigt seriöst. Jag förklarade hur jag tänkte och reagerade negativt på din oförståelse eftersom jag blev uppretad av att du förminskade min fobi - vilket jag tycker är en jävligt respektlös grej att göra.
Haha - "tror att jag är bäst", nej inte riktigt, men jag tror att jag har mer att säga än att komma med klyschor som "du är inte värd min tid". Jag diskuterar hellre och accepterar att det inte går att enas - än att försöka slingra mig när diskussionen blir för svårhanterad.
Saknar du förmågan att acceptera att du inte förstår vissa människor ?
Hade varit enklare att enas om att "agree to disagree" så att säga.
Hade du accepterat att min ståndpunkt var en annan än din från början, och bett mig förklara saker du missförstod, så kanske du inte hade fått skit tillbaka. Träna på att fråga om du missförstår och angrip inte innan du vet om något ens riktats mot dig. Det kan vara nyttigt för dig.