Anonym (Gravid) skrev 2012-12-17 12:01:15 följande:
jag sa aldrig att det inte var ett verkligt problem och lider med dom som känner så. Men tycker det var dumt och säga att det bara är och vara hemma,gå av bussen eller ta en påse om de möjligheterna inte finns. Visst är man magsjuk så borde man vara hemma. Men jag som gravid kan kanske inte vara hemma fån jobbet, alla får inte sjukskrivning pga illamående och kräkningar. Och ibland kommer det bara över en. Jag vill bara ge en annan vinkel av det och att det kunde bero på andra saker än just magsjuka. Kanske,jag kan förstå de som blir arga på fulla människor men varför bli arg på nåt som man inte vet anledningen till och kanske på en människa som inte kan styra det. Man väljer ju inte själv och kräkas eller så. Faktum är att alla håller det inte inom sig själva. Flera här har sagt att de inte skulle det och jag har själv erfarenhet av att folk inte håller det för sig själva och har även vänner som varit med om samma sak,blivit utskälld utan att få en syl i världen till att förklara varför man mår så dåligt.
Tack, det gör det säkert. Men underlättar ju lite om man slipper bli utskälld och får lite förståelse från folk när man berättar och kanske mer omtanke runt om i samhället.
Okej, jag har inte läst hela tråden så jag har inte sett att det finns de som skulle säga ifrån, bara att det finns de som blir arga. Det har jag förståelse för, däremot trodde jag inte att det fanns de som faktiskt gav uttryck för sin ilska och skäller på personen som kräks. Det verkar helt idiotiskt för mig, är man rädd vill man ju bara därifrån och vill inte se på över huvud taget. Alla vet ju att det kan bero på annat än magsjuka men så här års med alla rapporter om vinterkräksjuka, ligger det nära till hands och då är offentliga spyor en riktig mardröm för alla emetofober.
Om någon berättar för mig att hon kräks p g a graviditet har jag full förståelse och den typen av spyor är inte skrämmande för mig över huvud taget.

Hoppas att du också slipper bli utskälld i fortsättningen.