Johans Pillerill skrev 2012-12-17 18:24:53 följande:
Så sjukt många som verkar ha fobi mot kräk... Dags att ta tag i era rädslor? Jag säger inte att alla måste rusa fram och erbjuda den kräkandes hjälp bara för att jag skulle göra det, men så många här skulle ju uppvisa ett inte bara kränkande utan rent av omänskligt beteende om någon kräks. Gå undan, fine, fly om ni måste, men att sedan hata personen i fråga och göra det jobbigt genom att skälla, skrika eller liknande - så gör man faktiskt inte! Kan ni inte uppföra er offentligt p.g.a. denna fobi så får ni söka vård för det! Jag har väldigt svårt att tro att någon alls vill spy offentligt.
Är det någon här som skrivit att de skulle skälla ut personen i fråga ens ?
Frågar för att jag inte har läst igenom tråden!
Jag själv skrev tidigare att jag hade blivit arg om någon hade kräkts nära mig -
men inte arg PÅ PERSONEN - dvs.
jag hade inte skällt ut honom/henne, men jag hade blivit arg över att jag fått mina skor/kläder nedkräkta och typ gråtit av frustration för att det skulle vart en så jävla vidrig händelse för mig.
Så -
situationen hade gjort mig arg,
jag hade inte tagit ut ilskan på personen.
Tycker inte det är en konstig känsla att bli arg om man får någon annans kräk på kläderna exempelvis, ofta måste man ju hem och slänga av sig allt för det stinker...
Jag förklarar mig bara så ingen behöver missförstå i onödan.