Anonym (benen på ryggen!) skrev 2012-12-17 01:55:53 följande:
Håller med dig!
Jag hade emetofobi redan som barn, men den har då sannerligen blivit hundra resor värre i takt med calicivirusets nya, slagkraftigare former.
Det är sant att innan typ 2002 var det inte lika omfattande epidemier som det är nu. Det var väl -02 som var det första året då vks dök upp i den formen som smittar allt och alla om jag minns rätt.
Förr om åren var det väl mest lokala epidemier på några veckor/vinter och det drabbade mest barn. Nu går ju ingen säker och sjukhus och dagis får ju slå igen hela avdelningar varenda vinter, horder av gamlingar dör (fy tusan för en sån död!) och massinfektioner via mat- och vattensmitta är ett faktum.
Det här viruset måste vara något av de mest aggressiva på jorden ju!
Fullkomligt vedervärdigt!!!
Ja, det är skrämmande att nåt så aggressivt som calici fått fäste här :( Jag har INTE emetofobi, utan är enbart rädd för smitta. När jag gick i skolan var jag aldrig med om att det gick smittsam magsjuka, ingen hade sånt, och jag hade aldrig haft magsjuka öht när jag fick kräksjuka från en offentlig institution för några år sedan. Så jäkla läskig sjukdom :(
Från tiden när jag jobbade på utestället, minns jag att en kille en gång spydde så pass att det stänkte på mina strumpbyxor. Då tyckte jag det var lite äckligt, nu skulle jag flippat ut totalt med tanke på vad folk kan vara smittade med. Det fanns väl smittor då med, men inte i den grad som nu. Jag skulle i dagens läge inte stanna en sekund där nån spydde, fy fan. Folk kan spy ändå, men inget jag skulle chansa på.