celba skrev 2012-12-18 00:06:51 följande:
Men hjälp vilka egoister det finns. Jag har varit gravidillamående till och från i 6 veckor och det kan komma väldigt plötsligt från ingenstans att man måste spy då, helt utan förvarning. Om ett enormt illamående plötsligt sköljer över mig i en offentlig miljö, tex på bussen så har jag fått sitta och koncentrera mig ordentligt på att inte kaskadspy rakt ut och sen rusa ut nästa hållplats och spy. Finns dock inga garantier utan man kan råka spy på offentlig plats bland folk. Det kan bla bero på dofter av olika slag. Att må så jävla illa så många veckor hade jag inte önskat min värsta fiende. Jag skiter fullständigt i era fobier som om ni vore offret här och om era ben viker sig och ni håller på att svimma i några sekunder för att någon annan människa mår dåligt och kräks så är det inte er det är synd om er. Önskar att ni fick känna hur det känns att vara konstant illamående i 6veckors tid. Att plötsligt må så illa att man inte vet var man ska ta vägen. Jag har kräkts bakom många buskar och har det funnits någon åskådare så har jag att jag är gravid.
Ni som lider av dessa fjantfobier, gå i terapi eller håll det för er själva. Jag är inte intresserad av att läsa på om er fobi för det gör ingen skillnad för mig och min åsikt om att ni är fjantiga egon, ni får knappast någon empati från mig.
Varför nedvärdera och hoppa på människor som har allvarliga problem ?
Det tyder inte på högre mognadsgrad från din egen sida.
Du verkar känna dig träffad för att många tycker spyor är jävligt äckliga - vilket jag även kan upplysa dig om att icke-fobiker tycker, men min fråga till dig är -
hade du velat ha hjälp i en situation där du kräkts rakt ut ?
Är det där skon klämmer ?
Tycker det är rätt konstigt att göra det till en fråga om vem det är "synd" om. Vill du att andra ska tycka synd om DIG för det illamående du lider av ?
För de som är otroligt rädda för smittor kan det
ibland vara svårt att avgöra om personen som kräks är gravid, eller magsjuk. Hur tycker du man ska hantera detta ?
Hur synd det än är om personen så tycker jag fortfarande spyor är jävligt äckliga och jag är livrädd för dom. Hade dock en utsatt person BETT mig om hjälp i en sådan situation, så hade jag ju förstås hjälpt till, även om det inneburit att jag börjat kräkas själv. Blir jag inte ombedd att hjälpa till så låter jag fan bli - för det är omöjligt att veta när någon vill att man ska finnas till hands, och när någon vill att man ska låta bli.
Svara gärna på mina frågor.
Jag föredrar själv att försöka förstå och vara konstruktiv, än att nedvärdera och hoppa på.