• Linakyckling

Vad sårade er mest?

Denna tråd är tänkt som "terapi". Där du kan få ur dig det som sårat dig mest.

Jag börjar..
    Det som sårade mig mest är att jag inte fått en ärlig chans. Jag, som är hans fru, den han levt med hela sitt vuxna liv, mamman till hans barn, den han haft förhållande med i 10 år, var inte värd en chans till.
    Det sårar mycket att han inte varit ärlig och berättat hur han verkligen känner. Han kunde vara öppen och prata med sina arbetskamrater men inte med mig.
    Det sårar och svider i hjärtat att han säger att han fortfarande älskar mig, att han aldrig kommer kunna älska någon annan på samma sätt och att i hans ögon är jag snyggast och världens bästa mamma för hans barn men att han inte klarar av det livet längre och inte är redo att reparera vårt förhållande.
    Det som sårar är att han tagit kontakt med alla sina ex och alla tjejer han någonsin känt. Även dem som han vet ogillar mig starkt.

• Svar på tråden Vad sårade er mest?
  • Anonym (hatar)

Att han gjorde slut över huvud taget sårar mig. Att han verkar så jäkla lycklig nu utan mig när jag saknar honom så jag håller på att dö. Att han snackar skit om mig. :'(

• Anonym (i separation nu)

Svarar igen:

- att han iochmed separationen gör att jag inte får träffa barnen varje dag
    - att han uttryckligen sagt att mina åsikter inte räknas längre, med en arrrogant ton. Detta trots att det indirekt gällde barnen
    - att han blivit så egoistisk. Tänker inte ens på att barnen saknar pappa när han är borta hela tiden, utan bara på sig själv
    - att han tvingar mig att bli en ensamstående trebarnsmorsa, sittandes i en lägenhet någonstans eftersom jag inte har råd att ha kvar huset själv. Inte han heller för den delen, så den tryggheten försvinner också för barnen.

• lilmissredhotts

Att jag fick genomgå en abort i 16e veckan efter att först fått höra att han längtar efter en familj med mig (vi var förlovade och hade spikat bröllopsdatum 2 månader senare) och han var precis som jag drömt om. Plötsligt en dag kom han hem, sa att han ångrat sig, att han inte var redo för familj ännu. Att han inte kunde följa med som stöd den dagen, han sa att han var tvungen att jobba. Jag kom hem till en valp på 4 månader som jag tvingades rasta varannan timme medan jag knappt kunde gå och blodet forsade ur mig. Han kom inte hem den natten så en vän fick sova med mig. Fick höra dagen efter, av en annan vän, att han varit i ett köpcentrum och på bio dagen innan (när han alltså skulle jobbat). När han kom hem ifrågasatte jag det, han sa att han visst fått semester men att han och tjejen han träffat i fyra månader (kom som en chock, men tydligen jobbade dom ihop och hade gott om tid för varandra) bestämt sig för att ha en heldag. Jag bröt ihop medan han packade och drog. Fem månader senare är han gift med denna tjej.

Jag kommer aldrig sluta hata honom. Och jag kommer aldrig sluta älska det barnet som jag tog bort för att säkra vår framtid tillsammans.

Att han gick bakom ryggen och ljög för att få mig att göra en abort smärtar i mig.

Fick livmoderinflammation efter aborten, och har nu svårigheter med att bli gravid.

• Anonym (fyfan)

Att när jag slängde ut fanskapet, så tog han med sig en del utav mig. Att jag tänker på honom fast jag vet att han är med en annan kvinna nu som han dessutom bad kontakta mig. Att han är så elak och hjärtlös och sedan lämna mig med orden - du vill inte ha mig så du får skylla dig själv! Aldrig känt ett sådant hugg i mage och hjärta angående en karl förr. Men om ni är lyckliga tillsammans så blir jag lycklig för din skull. Lämna mig utanför bara, för jag är inte gjord utav sten.. Fast du många gånger sagt det!

• LiLu

Två veckor efter han släppte bomben om otroheten, att jag ville ha tillbaka honom, vilket jag sa till folk, att han under den tiden fortsatte träffa henne, och sen sitter och halvt grinar framför mig att "hon vill ute ha en relation med mig, för hon har det krångligt själv för hennes ex var otrogen mot henne" och att han än i dag inte kan erkänna att dom träffades under hela julhelgen, han kom hem med sugmärke rakt på halsen!
    Att han stoppar huvudet i sanden och bara dricker så jag får dra den tunga lasten att sälja huset, ordna alla pappren, för tydligen är det så jobbigt (like I give à shit) för honom så han skiter i alla och allt, han tar hellre till flaskan (?) än att stanna upp och ta tag i allt, det var trots allt han som starta denna karusell i januari! Är över detta nu, vill träffa någon ny, som behandlar mig bra. Men så länge vi inte är klara med detta så vill jag inte bli seriös med någon.

• Anonym (Ledsen 2)

Att jag aldrig fick en chans. Efter 9 år så va det slut, ingen tid att reflektera utan hon sa att det va ingen ide. Att hon bara slängde alla år i soptunnan. 

• Anonym (fyfan)

att jag alltid lyssnar på vad andra anser, tycker och säger och aldrig på vad jag själv anser tycker och tänker. Men framförallt(!) att jag aldrig lär mig av detta misstag! Men nu ska jag göra allt för att lära mig att lyssna på min inre röst och att efter bästa förmåga inte gå emot den! Nu ska jag på ett hälsosamt och sunt sätt bli egoist!

• Anonym (suck)

-Att hon lämnade vår familj, med en 2-åring och en 4-åring, utan att kunna förklara varför.
    -Åren av hennes kränkningar och verbala övergrepp, som egentligen borde få mig att känna mig fri nu, men jag saknar ändå min familj så jag håller på att gå under.
    -Att barnen fortfarande frågar varför dom bor på två ställen, och jag har inga svar att ge dom.
    -Den fullständiga nonchalansen efter separationen, inget jag säger betyder något, oavsett om det handlar om barnen eller deras säkerhet.

• Anonym (chock och lögn)

Det är över nu och vi har en ganska väl fungerande relation efter separationen och också under hela krisen. När jag råkade se den här tråden funderar jag ändå lite och backar bandet.

Att hon på något sätt tröttnade på mig, oss (sig själv kanske?) var inte sårande direkt, inte heller egentligen att hon gick och blev förälskad i någon annan. Det är sånt som händer och jag kan förstå detta. Inte heller var det (i efterhand) särskilt sårande att hon ljög en del i början, dolde detta, fegade och mörkade.. Det är också naturligt, man vet inte, väljer att drömma, fly..

Under den här tiden blev jag dock så kraftfullt bortputtad och hon valde att vara lojal mot den andre framför mig. När hon lovade mig att vi skulle försöka och lösa vårta problem, lovade att bryta kontakten med honom. Vi var överens om att det kanske inte skulle gå till slut men vi skulle i alla fall skiljas av rätt anledning i så fall.. Det lät bra och kändes bra. Efter ytterligare någon lögn så hoppades jag att hon skulle förstå hur hårt det skadade och sårade mig, att det var som att hälla syra i ett öppet sår.

Ändå valde hon att fortsätta ljuga, kontakta honom, ljuga och svika mitt förtroende.
    Jag vet att jag sa till henne flera gånger att jag klarar att bära vilken sanning som helst, hur tuff och sårande den än är. Kanske klarar rent av vårt äktenskap ett par smällar om det är vad sanningen innebär.. men inte fler lögner.

Till slut hade hon ljugit och svikit så många gånger att det inte fanns något kvar. Jag älskade henne så mycket och var beredd att kämpa men efter ett drygt år när hon plötsligt kom på att vi kanske skulle försöka så fanns det inget kvar. Jag ville kanske, egentligen, men det gick inte. Då blev det plötsligt mitt "fel" att jag tackade nej till hennes lite lama initiativ att försöka med nåt.

När hon valde att anförtro sig för en annan man och dela sina intima tankar, känslor på bekostnad av mig och den totala lojalitet som fanns - så lämnade hon vårt äktenskap. Hon gjorde det inte rakryggat utan via lögn på lögn på lögn. 
    Jag önskar att hon hade sagt som det var direkt, eller när jag konfronterade henne, eller när hon märkte att hon inte ville/orkade kämpa.

Att hon höll mig kvar med lögner medan hon sökte sitt nya liv var det som sårade mig allra mest.
    Det var en slags tortyr som jag fortfarande inte har återhämtat mig ifrån riktigt.
    Jag har en ny fantastisk kvinna nu men jag vågar inte lita på hennes kärlek fullt ut (rent känslomässigt) även om jag inte tvivlar i mitt sinne.

Det känns inte riktigt som att jag någonsin ska kunna/våga öppna mig för en människa igen.    

Svar på tråden Vad sårade er mest?