• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • FruLarsson
    LindaEfraim skrev 2013-07-14 20:10:08 följande:
    Måste bara fråga för jag blev lite konfunderade i en annan tråd

Innehåller mjölkersättning spannmål eller är det bara tillsatt med mangan och kadmium?
    Ja jag känner mig också helt vimsig i huvudet efter den där andra diskussionen.

Jag jobbar i livsmedelsbranchen och vi berikar våra produkter med D-vitamin. Jag vet precis hur den flaskan ser ut och vet att D-vitaminet är löst i olja men hur tusan kom D-vitaminet ner i den där flaskan från början? Vitamin kanske man kan syntetisera kemiskt tänker jag men mineraler hur gör man med de? En lucka i min kompetens har uppdagats och min världsbild är i gungning. Flört  Eller så är jag bara för trött för att tänka just nu...

Om någon vet det LindaEfraim frågar om får ni gärna svara jag är också nyfiken. 
  • Två döttrar och en son

Ja fast hade de inte redan det?

MinFinaMinna skrev 2013-07-16 15:02:15 följande:
    FruSen: testa med rapsolja i ersättningen!

• FruSen
    MinFinaMinna skrev 2013-07-16 15:02:15 följande:
    FruSen: testa med rapsolja i ersättningen!
    Det har vi redan.

• Lindsey Egot the only one

Vi hade messmör 1-2 tsk i

• Airhostess
    FruSen skrev 2013-07-16 20:58:17 följande:
    Det har vi redan.

Men har du inte testat Nan HA?
  • FruSen
    Airhostess skrev 2013-07-16 21:58:20 följande:

Men har du inte testat Nan HA?
    Jag har faktiskt introducerat det nu de senaste dagarna. 
    Än så länge är det ingen större skillnad men jag har dock samtidigt har jag inte gett laktulos varken idag eller igår.
    Den ena tvillingen som varit mest förstoppad (som får bifidus+laktulos) verkar fortfarande ha lite magknip men svårt att säga såhär tidigt. Hon pruttar dock MASSOR numera och det stinker ju verkligen Kräks
  • Airhostess
    FruSen skrev 2013-07-16 22:15:00 följande:
    Jag har faktiskt introducerat det nu de senaste dagarna. 
    Än så länge är det ingen större skillnad men jag har dock samtidigt har jag inte gett laktulos varken idag eller igår.
    Den ena tvillingen som varit mest förstoppad (som får bifidus+laktulos) verkar fortfarande ha lite magknip men svårt att säga såhär tidigt. Hon pruttar dock MASSOR numera och det stinker ju verkligen Kräks

Inom några dagar senast ska magknipen vara borta annars handlar det nog om riktig komjölksproteinallergi. Vet ej om man kan köpa dom utan recept på apoteket men kan man så testa det om Nan Ha:n är verkningslös samtidigt som du bokar tid på bvc och ber om ett allergitest om man nu kan få det så här tidigt.   
  • Lindsey Egot the only one

Alla barn som äter ersättning har ont i magen och får oftare koliksmärta eftersom deras magar egentligen inte är mogna för annat än bröstmjölk men de har iaf utformat ersättningen så den är så lik som möjligt.
    Lite biverkningar har den ändå. Precis som bröstmjölken kan få om mamman äter vindruvor, vitkål, lök som också kan ge koliksmärta.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...