S a n d r u s skrev 2013-08-23 10:21:20 följande:
Hej allihopa! Jag måste bara fråga er som inte ammar, precis som jag, om nån känner sig förvirrad å glömsk? Har ju såklart hört att det lätt blir så om man ammar, men om man inte gör det då...?? Jag födde min lilla tjej i början på maj, snart 4 mån sen och jag är fortfarande totalförvirrad. Värre nu än under graviditeten. Ingenting tycks tas upp av min skalle. Minns inte va folk säger, vart jag lagt saker, saker jag ska göra... Tidsuppfattningen är helt borta, alla dagar, veckor, månader bara flyter ihop till en stor klump, kan inte hålla koll på när jag gjorde vad. Lite läskigt att inte känna igen sig själv. Jag kunde va lite virrig innan graviditeten åxå, men absolut inte i den här utsträckningen. Trodde att det skulle bli bättre efter förlossningen, men det har som sagt blivit värre. Nån som känner igen sig??
Du är inte ensam!!
Jag är nog snart dement.
Förvirringen som uppkom efter första dottern försvann aldrig och nu blev den än värre med tvillingarna!!
Var lagom virrig under graviditeten men nu är det katastrofalt!
Jag och min man har varit ett par i 12 år. Man tycker ju jag borde veta hans födelsedag tex

Nåja, jag kom ihåg den på ett sätt, markerade klart och tydligt i kalendern att han fyller år den 19 augusti. Till jag blev informerad om att han minsann fyller år den 16'e...
Om jag inte visste bättre hade jag nog gissat att en del av hjärnan försvann i samband med förlossningen.
Jo, vi har dop om en vecka (!), prästen ringde i torsdags (inför dopsamtal och sånt). Jag fattade inget, liksom vaddå ??? Aha, vi ska ha dop så snart?! Haha.
Vi har inte ens skickat ut inbjudningskort liksom!!!
Måste själv dubbelkolla med prästen på måndag vilken tid vi bokat kyrkan, om det var kl 13 eller när det nu var.. !
ÅÅååh, vad tänkte vi på?! Vi är mitt uppe i en vardagsrumsrenovering, hemmet är ett totalt kaos och jag känner mig litegrann som en höna som gått vilse i storbondens förrådsboda liksom.