• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Beaniee
    purple box skrev 2013-08-17 10:20:14 följande:
    Beenie, testa hellre babysemp 1 extra. Den ska tydligen mätta mer.
    Tack det ska jag göra!
  • Liama

Tack för alla svar. Det är väl troligtvis inte ersättningen som strular men vi har haft många teorier. Övertrött? För många intryck under dagen? Magknip? Dottern sover nästan ingenting på dagarna och har aldrig gjort. Det blir några kvartar då och då kanske men inte mer. Den enda gången man kan få henne att sova en längre stund under dagtid är när man har henne i bärselen. Om ryggen tillät skulle jag ha henne där hela dagarna! Konstigt nog skriker hon lika mycket på kvällen även om hon sovit mer än vanligt. Hon får semper magdroppar och vi har provat med minifom men tyckte inte det var någon skillnad. Vi får komma på en annan teori helt enkelt! Det är väl lika bra att fortsätta med Babysemp, den funkar bra annars och hon är inte förstoppad eller så...

• Tjolanta

Vad roligt att det fortfarande är liv i tråden Hoppas alla har haft en underbar sommar. Här kämpar vi på med mat till vår lilla. Det är fortfarande nan ha som duger åt henne och lite gröt.. Frukt och bär går också ner men INTE "riktig" mat :-/ Men det ger sej nog snart. Finns inte nan ha 2 eller är det bara nan ha 1? Nån som vet?

• Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-08-17 21:25:45 följande:
    Vad roligt att det fortfarande är liv i tråden Hoppas alla har haft en underbar sommar. Här kämpar vi på med mat till vår lilla. Det är fortfarande nan ha som duger åt henne och lite gröt.. Frukt och bär går också ner men INTE "riktig" mat :-/ Men det ger sej nog snart. Finns inte nan ha 2 eller är det bara nan ha 1? Nån som vet?

Det finns Nan Ha 2 i övriga Europa så jag skulle bli förvånad om det inte finns i Svea. Maila Nestle Sverige och fråga.
  • Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-08-17 21:33:55 följande:
    Det finns Nan Ha 2 i övriga Europa så jag skulle bli förvånad om det inte finns i Svea. Maila Nestle Sverige och fråga.

Tack! Har i alla fall inte sett nån på hyllorna men ska i alla fall kolla deras hemsida å maila, det tänkte jag inte på
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-08-17 21:42:25 följande:

Tack! Har i alla fall inte sett nån på hyllorna men ska i alla fall kolla deras hemsida å maila, det tänkte jag inte på

Dom kan även berätta för dig i vilka affärer nära dig du kan hitta ersättningen. Supersmidigt
  • Pixxi

Fråga. Min son är 6,5 månad nu och sist jag skulle köpa ersättning så kollade jag på tvåan. Men på den stod det tillskottsnäring för barn som har annan huvudsaklig föda, eller nåt i den stilen. Då vart jag lite ställd och köpte till sist ettan iaf. Sonen äter huvudsakligen ersättning och vi jobbar på med puréerna, men än är det bara smakportioner.
    Nån som vet om man ska köra på tvåan iaf eller vänta med att byta tills barnet äter mer puré? (Använder Nan pro)

• Frutess

Jag bytte till NAN PRO 2 mesans min också bara åt smak portioner. Nu (han blir 7mån imorgon) äter han huvudsakligen puré och frukt så enstaka gång NAN. Jag började mer och mer byta ersättningen mot gröt sen blev de gröt frukost så burkmat lunch och middag och Mellis ersättning. Nu är de bara ersättning som fyller upp om vi ska iväg eller han inte blir mätt. Mellis nu är frukt eller gröt:)

• Randig

Jag behöver hjälp:( Min son på 8 veckor verkar inte bli mätt på ersättningen längre:s

Han äter ca 100-130 ml åt gången, han skulle nog kunna äta mer men då kräks han bara, det får lixom inte plats, detta gör att han vill äta varje till varannan timme på dagtid och natten var 3 timma ca, ibland lite oftare.

Så har det vart de senaste 3 dagarna. innan det klarade han sig bra på 100 ml var 2-3 timme dagtid och var 4e nattetid.

Han är också mer gnällig än vanligt.

Har kört på Nan 1 sen han var 3 veckor gammal.

Varför blir han inte nöjd??

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...