• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Lollo81
    Tjolanta skrev 2013-02-02 17:32:30 följande:
    Har börjat nu med lemolac få se om hon blir gladare & vill äta. Efter första flaskan bajjade hon på direkten! Det har aldrig hänt
  • Tjolanta

Det ordnade sej med vattnet! Packade med en VATTENKOKARE Fanns omklädningsrum med eluttag . Men vi behövde inte använda den.. Ska inhandla en bra termos för framtida utflykter Men annars så var tidningspapper och handduk ett bra tips Tror vi var de enda med vattenkokare i bagaget.. Haha!

• annakarin75

Tips: Coops lilla termos håller värmen bra, kostar inte mycket heller. Fått bra i tester. Jag är nöjd med min

• Tjolanta

Nu har jag köpt en MAM-flaska jag ska prova (ska steriliseras först). Det stog anti kolik på den men jag antar att det är en "vanlig" mam-flaska som ni tipsar om här? Eller?.. Har minsta nappen på men behöver antagligen en storlek större (tomt på affärshyllan!) då hon snart blir tre månader. Appropå termos så tänkte jag köpa en på Biltema. Har små därifrån till de äldsta barnen och tycker de funkat bra för 49:-. Tittade här på Coop och tyckte de var dyra, de små..

• slemtorsk i din bralla
    Tjolanta skrev 2013-02-04 08:42:05 följande:
    Nu har jag köpt en MAM-flaska jag ska prova (ska steriliseras först). Det stog anti kolik på den men jag antar att det är en "vanlig" mam-flaska som ni tipsar om här? Eller?.. Har minsta nappen på men behöver antagligen en storlek större (tomt på affärshyllan!) då hon snart blir tre månader. Appropå termos så tänkte jag köpa en på Biltema. Har små därifrån till de äldsta barnen och tycker de funkat bra för 49:-. Tittade här på Coop och tyckte de var dyra, de små..
    tänk på att du får vad du betalar för när det kommer till termos, ju billigare desto sämre. Det är iaf min erfarenhet. Vi köpte en på ICA, 0,5 liter 89 kr och den är skitbra.. nästan för bra för man vill ju att vattnet ska vara så pass avsvalnat att ersättningen går att äta direkt, då måste vi låta termosen stå utan kork på ett tag eller kvar i kastrullen/vattenkokaren ett tag för att svalna.

Biltemas termosmuggar är skit tycker jag iaf, ICAS och Claes Ohlssons är suveräna och jag går utefter det när jag jämför med termos, det är ju samma tillverkare liksom
  • annakarin75

Dyr???
    Då måste du kollat på en annan termos. Nåja, huvudsaken du är nöjd.  

slemtorsk i din bralla skrev 2013-02-04 09:17:35 följande:
    tänk på att du får vad du betalar för när det kommer till termos, ju billigare desto sämre. Det är iaf min erfarenhet. Vi köpte en på ICA, 0,5 liter 89 kr och den är skitbra.. nästan för bra för man vill ju att vattnet ska vara så pass avsvalnat att ersättningen går att äta direkt, då måste vi låta termosen stå utan kork på ett tag eller kvar i kastrullen/vattenkokaren ett tag för att svalna.
    Ja, så är det här också. Man tänker att det är lika bra att stänga igen termosen när vattnet är nykokt, men då måste man kyla det sen när man ska äta, även fast det gått 6 timmar. 
  • Tjolanta

Det är inte biltemas termosmuggar, det är en vanlig termos Nöjd med dem vi köpte till stora barnen i alla fall Fast jag har inte köpt nån än så det kan ändras

• Lollo81

Tjolanta: jag har bara MAMs antikolik flaskor och tycker att de funkar bra

Gällande termos och för varmt vatten så har jag alltid med mig uppkokt kalltvatten så jag blandar till rätt temp när jag är ute, visst man har med sig en extra flaska men tycker att det är smidigare än att hålla på och kyla

Vi köpte en liten termos på claes ohlsson för 49 och jag är nöjd med den iaf

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...