• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • annakarin75
    Lollo81 skrev 2013-02-04 10:40:42 följande:
    Tjolanta: jag har bara MAMs antikolik flaskor och tycker att de funkar bra

Gällande termos och för varmt vatten så har jag alltid med mig uppkokt kalltvatten så jag blandar till rätt temp när jag är ute, visst man har med sig en extra flaska men tycker att det är smidigare än att hålla på och kyla

Vi köpte en liten termos på claes ohlsson för 49 och jag är nöjd med den iaf
    Ja, jag brukar också ha kallt vatten med mig. Det är ett måste om man är utomhus. Inomhus kan man ju bara kyla ner det under kranen. 
  • Lollo81
    annakarin75 skrev 2013-02-04 10:51:22 följande:
    Ja, jag brukar också ha kallt vatten med mig. Det är ett måste om man är utomhus. Inomhus kan man ju bara kyla ner det under kranen. 
  • Petra 85

Vi kokar upp vatten i vattenkokaren, häller över varmvatten i en 0,5L termos från Jula (håller värmen jätte bra) Sen häller jag upp vatten från kokaren i flaskan, när det är dax för mat så blandar jag ut det kallare vattnet som finns i flaskan med varmvattnet från termosen. Är vi inte hemma när han ätit ur flaskan så fyller jag på med varmvattnet ur termosen, så hinner det kallna tills det är dax igen Glad

• Baby Doll

Köper ni färdigt ersättning eller blandar ni själva?
    Vi kör med färdig ersättning, jätte smidigt, men dyrare, tyvärr...

www.mybabydolls.blogg.se

5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • Tjolanta

Kan man ha pulvret i locket på mam-flaskan eller är det jag som har sett helt tokigt!? Annars brukar vi ta med oss vår vällingdoserare när vi åker bort

• MinFinaMinna

Vi använder också MAMs anti kolik flaskor. De är jättebra. Gillar även deras nappar. Min flicka vägrar ta Esska (stavning?) nappar.

När vi ska iväg använder vi tetrapak. Tycker dem är smidiga. Min flicka kan dricka den rumstempererad också.
    Hemma använder vi pulver. Kokar vatten på morgonen och håller på termos. Är det sen för varmt så tillsätter vi lite kall vatten direkt från kranen (har kommunalt) eller håller flaskan under rinnande kallt vatten.

• slemtorsk i din bralla
    Baby Doll skrev 2013-02-04 12:42:13 följande:
    Köper ni färdigt ersättning eller blandar ni själva?
    Vi kör med färdig ersättning, jätte smidigt, men dyrare, tyvärr...

www.mybabydolls.blogg.se
    blandar...tycker det är okristligt dyrt med färdiga. Vi har några tetra i skötväskan ifall att, men vi har alltid med oss termosen och en liten burk pulver också
  • annakarin75

Har tetra och extraflaska i skötväskan så vet jag att det alltid är mat med, men jag brukar ta med pulver och termos. 

Hema kör vi enbart med pulver. Jag kokar upp vatten och förvarar i en 2 liters tillbringare i kylen. Mäter upp i flaskan, mikrar, i med pulver från vällingdoseraren och klart att servera. Tycker det fungerar smidigt. 

Tjolanta - Locket till MAM-flaskan är för att mäta upp den mängd vatten som ska användas för sterilisering 
    Det är det enda lock jag sett i alla fall, känns inte pålitligt att ha pulver i det? 

• Tjolanta
    annakarin75 skrev 2013-02-04 13:40:43 följande:
    Har tetra och extraflaska i skötväskan så vet jag att det alltid är mat med, men jag brukar ta med pulver och termos.  Hema kör vi enbart med pulver. Jag kokar upp vatten och förvarar i en 2 liters tillbringare i kylen. Mäter upp i flaskan, mikrar, i med pulver från vällingdoseraren och klart att servera. Tycker det fungerar smidigt.  Tjolanta - Locket till MAM-flaskan är för att mäta upp den mängd vatten som ska användas för sterilisering  Det är det enda lock jag sett i alla fall, känns inte pålitligt att ha pulver i det? 

ja det kanske det är! Tack!
  • Lindsey Egot the only one

Vi lärde lillkillen äta tetrapacken som de var för att vi skulle kunna ha med oss om vi åkte iväg. Sedan köpte jag faktiskt lock med tetrapack. Det är ju mitt barn. Varför ska jag snåla? Så vi körde enbart det när vi åkte iväg och pulver hemma.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...