LindaEfraim skrev 2013-02-04 14:55:10 följande:
Vi lärde lillkillen äta tetrapacken som de var för att vi skulle kunna ha med oss om vi åkte iväg. Sedan köpte jag faktiskt lock med tetrapack. Det är ju mitt barn. Varför ska jag snåla? Så vi körde enbart det när vi åkte iväg och pulver hemma.
Nä man ska inte snåla med sina barn.. men det handlar ju även om en mijöfråga, myyyycket mer avfall med tetrapack även om man slipper de där jäkla skedarna som är med i VARJE förpackning (helt vanvettigt)
Vi som bor på landet med tömning varannan vecka och ganska dyra sopkostnader skulle få gå upp en storlek i tunna för att få plats eftersom vi i dagsläget fyller den vi har preciiiiis och de tömmer dem inte om locket står öppet (om man packat för mycket)
Att bära hem vatten (vilket man ju i princip gör) är heller inte försvarbart enligt oss, visst att ha i undantagsfall men inte på heltid. Vi bor ute i naturen och har gjort det valet, vi är inga miljömuppar men vi har vissa principer och därför går det bort att ha tetra hela tiden. Vi räknade och filurade på det ganska länge, för visst ÄR det mer praktiskt och smidigare men nepp.. inte för oss...
Vi kommer ju garanterat köpa barnmat på burk sen iaf och då drar vi vårat strå till stacken av mass-konsumtion