Jag använder NAN 1, som nu heter NAN 1 Pro.
Olika barns magar gillar olika ersättning, så kör vidare på det du har om det fungerar tycker jag. Jag hade Semper först, men han bajsade före och efter varje mål nästan, så jag vet inte om han fick behålla så mycket mat egentligen, så därför bytte jag till NAN och nu bajsar han 2 gånger i veckan. Allt är ju normalt, men jag tyckte det kändes väldigt mycket att bajsa så ofta. Han är nöjd och glad så NAN gillar han.
Jag kokar vatten och fyller en 2 liters tillbringare som jag har stående i kylen. Jag har läst att man ska koka vatten även om man har kommunalt vatten och för att inte ta några risker, så kör jag på det. Det tar ju bara 5 minuter om dagen att koka vattnet, så det är inga problem.
När det är dags för mat, häller jag upp det kokta vattnet på flaska (använder MAM nu, Calma förut när jag samtidigt ammade för att då har barnet samma teknik som när det suger på bröst). Jag mikrar vattnet till lite varmare än fingervarmt (som det står på förpackningen). Häller i pulvret (från min pulverdoserare) och skakar om. Känn igen så det verkligen inte är för varmt.
Har läst att man inte ska ha färdigblandad ersättning, men jag vet att det är flera som har det och deras barn mår ju bra. Det viktiga är att du gör det som känns bäst för dig.
När jag är borta, använder jag antingen tetra som jag häller på flaska och värmer i mikro, eller så tar jag med mig termos med varmt vatten och en liten flaska med kallt, kokt vatten och pulverdoseraren och blandar på plats. Fungerar smidigt faktiskt. Då är man inte i behov av mikro.