• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Två döttrar och en son

Nu har jag köpt på mig fem flaskor och olika dinappar i olika storlekae. Det mesta från mam. Och flaskvärmare/kylare och sugnappar. Denna bebis ska ha napp så det så! De tre jag fått innan har vägrat... Ant började jag introducera den försent.. Men nu jäklar! Köpt färdig ers och pulver, nan 1. Ska fixa två termosar oxå för hett och kallt vatten. Det här får bli ett flaskbarn från start.

• Airhostess
    Madeleiiiine skrev 2013-06-18 13:39:55 följande:
    Ja nutramigen är helt mjölkfri. Vi fick ordination från BVC att testa nutramigen LGG lipil som har en ''tendens'' att mjuka upp avföringen. Och det gjorde det, när hon åt pro tröck hon hela tiden och när det väl kom ut något var det en svart liten klutt. Dock tror inte jag att hon är mjölkallergiker därav anser jag att det är ondödigt att ge henne mjölkprotein, laktos och soya fri ersättning. Dessutom smakar nutramigen så fruktansvärt illa att det kan hämma smaken på annan mat, hon totalvägrar all annan mat vilket säkert har ett samband och som en läkare på sjukhuset även påstod. Läkaren tyckte att det var konstigt att barnläkaren på BVC fortsatte skriva ut recept åt oss utan att veta om hon är allergisk och bara på grund av att hon var stenhård i magen. Jag ska till BVC imorgon och tala med dem, men börjar nu testa med vanlig ersättning för att se om hon reagerar annorlunda. Ingen reaktion än på en skopa hipp, får se när hon bajsar. Hon verkar inte ha ont eller något sådant än iaf. Hon är 5 månader.
    Om hon inte reagerar med hård/lös mage, gaser osv så kan ni juh öka lite I taget. Typ 2 skopor imorgon, 3 I övermorgon osv. Men om hon visar obehag så sluta såklart. Då kan du juh I så fall testa Nan Ha. Den är juh som sagt inte till allergiker utan till känsliga magar.
  • MinFinaMinna

Jag behöver lite tips. Min dotter är nu 6 mån och vi har börjat med smakisar. Potatispure, morotspure, päronpure, katrinplommonpure och broccolipure har vi än så länge testat. Får lite mild havregröt på morgonen (smakportion) och lite godnatt välling (smakportion) från nestle vid nattning. (Och bara på det lilla hon har fått så har hon redan börjat sova bättre). Hon får NAN 2 annars. Men nu ikväll när hon skulle Bajsa så var det alldeles hårt och hon gallskrek när hon försökte få ut det. Vad kan jag mer göra än att ge katrinplommon, päronpure eller lite rapsolja i ersättningen för att hjälpa henne? Har läst rätt mycket och det verkar vanligt med förstoppning vid mat introduktion. Tips?

• Airhostess
    MinFinaMinna skrev 2013-06-18 21:18:20 följande:
    Jag behöver lite tips. Min dotter är nu 6 mån och vi har börjat med smakisar. Potatispure, morotspure, päronpure, katrinplommonpure och broccolipure har vi än så länge testat. Får lite mild havregröt på morgonen (smakportion) och lite godnatt välling (smakportion) från nestle vid nattning. (Och bara på det lilla hon har fått så har hon redan börjat sova bättre). Hon får NAN 2 annars. Men nu ikväll när hon skulle Bajsa så var det alldeles hårt och hon gallskrek när hon försökte få ut det. Vad kan jag mer göra än att ge katrinplommon, päronpure eller lite rapsolja i ersättningen för att hjälpa henne? Har läst rätt mycket och det verkar vanligt med förstoppning vid mat introduktion. Tips?

Stoppa in en thermometer I rumpan försiktigt. Och olivolja I smakisarna.
  • Airhostess

Äpple och inte övermogen banan är också stoppande. Googla på stoppande och lösande mat, har glömt resten, När smakiskarna blir hela måltider kan du ha I en hel matsked olivolja. Det hade jag och det funkade super.

• TessTess93

Hur gör ni på natten?
    Ställer ni er och gör ersättningen på natten eller har ni förberett innan?

• Airhostess
    TessTess93 skrev 2013-06-18 23:14:44 följande:
    Hur gör ni på natten?
    Ställer ni er och gör ersättningen på natten eller har ni förberett innan?

Ställde mig och blandade till ersättning varje gång.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...