Madeleiiiine skrev 2013-06-18 13:39:55 följande:
Ja nutramigen är helt mjölkfri. Vi fick ordination från BVC att testa nutramigen LGG lipil som har en ''tendens'' att mjuka upp avföringen. Och det gjorde det, när hon åt pro tröck hon hela tiden och när det väl kom ut något var det en svart liten klutt. Dock tror inte jag att hon är mjölkallergiker därav anser jag att det är ondödigt att ge henne mjölkprotein, laktos och soya fri ersättning. Dessutom smakar nutramigen så fruktansvärt illa att det kan hämma smaken på annan mat, hon totalvägrar all annan mat vilket säkert har ett samband och som en läkare på sjukhuset även påstod. Läkaren tyckte att det var konstigt att barnläkaren på BVC fortsatte skriva ut recept åt oss utan att veta om hon är allergisk och bara på grund av att hon var stenhård i magen. Jag ska till BVC imorgon och tala med dem, men börjar nu testa med vanlig ersättning för att se om hon reagerar annorlunda. Ingen reaktion än på en skopa hipp, får se när hon bajsar. Hon verkar inte ha ont eller något sådant än iaf. Hon är 5 månader.
Om hon inte reagerar med hård/lös mage, gaser osv så kan ni juh öka lite I taget. Typ 2 skopor imorgon, 3 I övermorgon osv. Men om hon visar obehag så sluta såklart. Då kan du juh I så fall testa Nan Ha. Den är juh som sagt inte till allergiker utan till känsliga magar.