• jennyz

Gravid efter IVF i december 2012

Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012
  • Maybe
    Cohen skrev 2013-02-13 15:39:45 följande:
    Maybe - ""Notera att livmodern först i vecka 12-13 kommit upp ur bäckenet. I vecka 20 brukar livmoderns översta kant ligga i navelhöjd."" Både livmoder och bebis är fortfarande väldigt liten (bebis 6-8 cm) - det är alltså inte konstigt om du inte "känner av" livmodern eller plutten därinne Glad
    Jag vet men jag är i vecka 13 så livmodern borde ju va på väg upp nu.
    I vilket fall som helst fick jag lyssna på hjärtat idag på inskrivningen Hjärta
    Bm sa att det är absolut inte rutin men hon vet att jag är orolig av mig och jag berättade om blödningar osv, så hon frågade om vi ville göra ett försök. Så den ligger där inne, till vänster =) 
    Vi tog lite prover och blodtryck osv och blodtrycket va lågt som vanligt men det gör ju inget. Annars va allt bra och vi pratade mycket om allt möjligt som rör graviditet och föräldraskap Glad   
  • jennyz

Wow vad kul maybe!!!
    Vad gäller magen, min är det skillnad på!! Jag är ju överviktig redan innan, har inte gått upp mycket men magen är formad mer utåtstående nu, men det är ju mitt andra barn, de säger ju att magen växer snabbare i början då... Det är nog dock mest tarmarna som spökar, känner mig rätt uppblåst...

• you and me

Hej på er alla! Jag är tillbaka :) mådde så dåligt och hade ingen ork att vara här, men nu har jag jobbat i vå veckor och mår nästan symptom fri :) Vi har skrivit in oss på mammamia och ska göra KUB 1mars då är jag v.12+3 Nu känner jag inte alls att jag ä gravid och börjar bli oroligt för att jag har inte sett min tickande hjärta i 2,5veckor och känner som sagt 0...men men Är glad för oss alla som har klarat sig oavsett :)

• Belladonna1980

Hej alla!! Har oxå mått lite dåligt, dock utan illamående... Är otroligt deppig, och jag behöver nog prata m barnmorskan om det.. Varit på Kub redan, låg bra till: 1: 12870.. Men livet känns ändå inget bra...?! Hur kan man man känna så trots att det är efterlängtad?? Är i vecka 13 nu iaf... Hur mår ni? Har ni börjat handla saker än?

• jennyz

Jag tror att det är vanligt att känna så just i dessa veckor, det står tom i graviditetskalendern på FL., att man kan känna sig deppad... Men tycker absolut att du ska ta upp det med BM så kanske ni kan vända på det så du kan börja njuta av tiden, den går så fort ändå. Fantastiskt resultat på kub, grattis!!!

Jag går snart in i v15, undrar hur länge man kan vänta med att berätta för dottern, magen växer ju, och nu har jag köpt mammakläder då jag inser att det är svårt att gömma.. ;) om man har stora kläder ser man ju också gravid ut... ;) det märks att det är andra barnet, magen formas snabbare och jag har ju ung 6kg kvar från förra graviditeten också... får träna häcken av mig om ett år eller så!!

Vi har ju ett barn sedan tidigare så vi har det mesta, kommer nog att få köpa några saker då vi lånade dem sist, och kan nog inte låna dem nu igen... Förra graviditeten började jag handla som smått efter RUL, vågade inte tro på det innan...
    Jag har köpt ett bilbälte för gravida, som gör att bältet inte sitter över magen utan under magen, lånade ett förra graviditeten, tycker att det var bra, det kändes så bra att veta att om det skulle hända något så är bebisen mer skyddad så det rekommenderar jag, det rekommenderas att börja tidigt med sådant.

• Maybe

Jag fick ett gravidbälte av min kompis igår men jag vet inte hur det ska användas då hon inte hade någon instruktion. Störigt. Ska se om jag kan googla fram eller hitta på youtube eller något.

Vi har börjat handla lite grann men kommer handla mer direkt efter Rul så vi vet vad det är för kön.
    Vi gissar på flicka och det gör alla andra med... 

Däremot har vi sysselsatt oss med att sortera och slänga en massa massa skräp som vi inte behöver. Vi är färdiga med källaren.
    (Oh My God va min sambo har mycket kärleksbrev och dylikt från ett av hans ex! Jag blev verkligen chockad och visste inte vad jag skulle tycka och känna där och då. Hade lätt kunnat fylla en hel flyttkartong med saker som är mellan han och ett av hans ex. Det är inte ens det senaste exet utan tjejen innan dess som han va tvungen att göra slut med pga flytt, fast att ingen av de ville.)  

Så nu ska vi iallafall ge oss på garderoberna och försöka organisera lite bättre så vi vet vad vi kommer behöva köpa. Vi kanske bara behöver en liten byrå t.ex eller så kommer vi behöva köpa en jättestor för att vi behöver någonstans att ha en massa saker.     

Jag behöver en (eller två) såna ställningar med trådbackar att ha i garderoben.
    Den som finns på Ikea är tyvärr för stor. Någon som vet vart man mer kan hitta sådana?   

• jennyz

Hoppas du hittar instruktioner när du googlar, det är ju viktigt att veta hur man ska sätta det... :)

Jobbigt med gamla prylar från ex, vi rensade när vi flyttade ihop i huset, det var inga brev men en hel del prylar som hans ex lämnat kvar, han tyckte inte att det var konstigt att spara, tror inte att han tänkt på det, det hade bara legat i förrådet... Kändes dock konstigt med vissa saker tycker jag!

Kul att inhandla och planera!! Vid vårt RUL med dottern kunde de inte se könet, så det blev neutrala färger tills hon föddes...vi trodde också på en tjej, men vågade såklart inte köpa något i tjejfärger..vilket iofs är bra nu, om det blir en kille... Det är enklare för dem att se om det är en kille, då kan de säga säkert men om det är en tjej kan de vara mer osäker...

• jennyz

Jag har förresten fortfarande bruna flytningar, de är väldigt utspädda, lite bruna, vet ju varför så det är inte lika jobbigt nu, undrar om man kan bada ändå?? Man ska ju inte bada om man blöder pga infektionsrisken, så man kanske bör låta bli, trots att det inte är blod, och inte har med bebisen att göra direkt...

• Maybe

Vi hittade trådbackar som passar i vår garderob! Jag skulle vilja piffa till dom lite och kanske ha ett tyg eller vaxduk på insidan och fästa med band i varjw hörn. Vet dock inte hur jag ska göra. Jag känner iallafall att vi fått så mycket mer förvaringamöjligheter efter Ikeatrippen idag

• Belladonna1980

Jennyz: vad duktig du är på att du har hållt dig med nyheten:)) Jag berättade vecka 8-9 tror jag:)) men alla vet inte om det än, typ som svärmor 😃 Ska ta det med min barnmorska.. Kollade med blodprover, TSH- värdet låg bra till, så jag behöver inte höja levaxinet.. Min mage börjas synas liiiite nu, på kvällarna syns det verkligen..:)) Hur ser era magar ut?

Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012