• jennyz

Gravid efter IVF i december 2012

Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012
  • Maybe
    Belladonna1980 skrev 2013-01-10 11:26:45 följande:
    Tack alla!!! Har ställt in mig redan på dåliga nyheter, typiskt mig. Lättare att hantera besvikelsen.. Längtar till kl 14.... OM allt ser bra ut, har jag inskrivning imorrn... Ville inte ha det innan VUL . Är sjukskriven igen. Åkte på ryggskott förra veckan, vila 4 dagar hemma. Gick å jobba 1 dag, åkte på det igen:((( nu kan jag röra mig utan hjälp men det ömmar:(( tog inga citadon som läkaren sa att jag kunde ta. Vill inte riskera ngt Ifall att det tickar på där inne:)) Skriver sen hur det gick!! Kram på er!!!

Citodon är inga problem att ta. Jag tog det under första veckora pga magsmärtor.
    Det enda man ska tänka på är att man inte ska ta det under hela graviditeten. Du kan absolut ta det i några dagar.  
  • jennyz

Lycka till än en gång!!! Förstår dig, jag är likadan, men man kan ju inte låta bli att hoppas också!! men lite flytningar är nog ingen fara, hoppas hjärtat slår för fullt!!! Tänk de som inte gjort IVF som får vänta till RUL i v19-20, det går ju inte!!!! skriv och berätta hur det gått!!!!

• jennyz

Belladonna: hur har det gått??? Hoppas ni fick trevliga nyheter!!!

• Maybe

Måste bara visa =)
    Ett litet pickande hjärta där inne 
  • jennyz

Cohen: då är vi nästan lika, hade ET 30/11 av tredagarsodlat, har BF 19/8 enligt FL...
    Jag ringde också MVC igår och fick tid onsdag nästa vecka, längtar!!!
    Hoppas också få tid hos spec mödravården snart, på VUL i tisdags såg läkaren en uppklaring som nog är en blödning som ska följas upp, det vore ju bra om den kom ut, men om den gör det kommer jag samtidigt att bli livrädd att det är mer än så...

• you and me

Maybe, vad fint h*n är.

Vår ärtan i veckan såg ut nästan som 1/2 av er som jag kan se... kan det vara dubbel överraskning i min mage? Eftersom det är bara v.5+2 För att läkaren nekade inte sa bara att det ä liten chans att vi har två men vi får se... så himla spännande :)

• Belladonna1980

Maybe: grattis!! Vad skönt å veta!! För mig såg det bra ut, hjärtat tickade på för fullt, wiiieeeee!!!!!!!! Den var 12,6 mm och jag är i 7+2 nu... Först såg det tomt ut därinne, sen börja hon gräva lite å då såg vi alla... Kan säga att paniken steg i ca 10 sekunder! Det var låååånga sekunder:)) Ang mina flytningar så beror det nog på att jag är koniserad 2 ggr( tagit bort delar av livmoderetappen), pga svåra cellförändringar.. Så slemhinnan hänger en bit utanför, oskyddad. Så tolka jag det:) imorrn, eller snarare idag ska jag skriva in mig:)) Har ont i rygg å rumpan... Tror det är ischias:((( SUCK!!!! Tjejer, tack för era tummar!!! Nu tar vi helg å njuter:)) En fråga: har en dotter som är 9 år, när kan man berätta om bebben? Vad tycker ni?

Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012