Gravid efter IVF i december 2012
Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!
Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!
Grattis, Belladonna!
Grattis, Belladonna!
Grattis belladonna!!! Hann bli orolig när du inte svarat...
Jag vet inte när man kan berätta, vår dotter är tre år, ska vänta så länge jag kan, men åtminstone till efter v 12 då risken minskar radikalt för MF...
Härligt belladonna!!
Det var inte meningen, Jennyz😃 Tack Maybe& you and me😃😃
Hej, det blev ingen vätsketapning igår...verkar att min kropp börjar fungera med mini steg. Ska på kontroll på måndag igen, så ja fortsätter att vara sjukskriven. Fick ny VUL tid 24/01...Huddinge som sagt tåg mig över:) Tack o lov ärtan utvecklas som det ska:)
Tar ni någon kosttillskott i form av vitaminer och liknande? Ä oroligt eftersom jag äter mindre nu och gick ner i vikt om man räknar bort vätskan i mig. Jag tar bara folsyra som de sa på IVF kliniken i Uppsala.
Jag fick folsyra och B12 vitaminer av IVF kliniken när vi först började och de har jag tagit i en hel evighet känns det som. Nu har jag bytat till Aco Gravid eftersom de innehåller en massa andra nyttigheter också
Jag är dålig på att äta nyttigt och då känns det bättre att ta en tablett som innehåler en massa vitaminer och mineraler som man behöver som gravid och inte enbart folsyra och B12 vitamin.
Barnmorskan sa att jag ska spara mina folsyetabletter och B12 tabletter iallafall för somliga får brist på detta även om man tar vitaminer och då är det smidigt om jag har hemma så jag slipper köpa.
Ah, jag äter så nyttig som det går... men det blev mest potatis sista veckan o bara lite kött, fisk...färska grönsaker o frukt är orsak till himla smärtor i hela mag-tarm system så jag undviker de även jag vill. Kanske borde fråga läkaren först innan jag byter mot vitaminer för gravida... eftersom blodet visar ju ingen vitaminbrist...
Vill börja sticka en kofta till vår ärta...men övertala mig att vänta till VUL... Har ni med köpsug för söta babyn saker ? ;)
Absolut!!! Förra graviditeten köpte jag första plagget efter nupptest i v 13...
de är så sööta!!!! Nu blir det väl mest att tvätta upp dotterns första kläder, vi visste ju inte att det var en tjej då det var neutrala färger...men något nytt lär det nog bli också!
Jag försöker variera kosten, jag äter väldigt mycket grönsaker till allt, men är dålig på att äta fisk, så förra graviditeten åt jag omega3 men det var senare i graviditeten... Får höra vad BM säger på onsdag.