• jennyz

Gravid efter IVF i december 2012

Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012
  • Belladonna1980

Rökte oxå förut, har varit rökfri sen oktober. Precis som du säger, är mer andfådd nu än när jag rökte. Ibland fattar jag inte, att jag är gravid?!... Känns så overkligt!:)) Är så lycklig över detta:))

• Maybe

Jag fattar inte heller att jag är gravid. Jag tror det kommer bli mer verkligt när man känner rörelserna där inne.

• jennyz

Fick nu en seeg brun flytning, suck!! Inget blod dock, hoppas det bara hade att göra med den andra blödningen!!!! Den kanske är borta nu... Just nu känns tisdag och kub så ruskigt långt borta, vill kolla nu!!! Det sträcker väldigt mycket i livmodern på höger sida också, gör lite ont... :(

• Cohen
    jennyz skrev 2013-02-07 10:47:11 följande:
    Fick nu en seeg brun flytning, suck!! Inget blod dock, hoppas det bara hade att göra med den andra blödningen!!!! Den kanske är borta nu... Just nu känns tisdag och kub så ruskigt långt borta, vill kolla nu!!! Det sträcker väldigt mycket i livmodern på höger sida också, gör lite ont... :(

haft småblödningar i två dagar, och igår var det brunt och "slemmit"... igår kväll hade jag ont i, vad jag misstänker är, livmodern (ovanför blygdbenet, under naveln)... tur i oturen har vi kub-testet idag, så om ett par timmar vet jag om jag ska skratta eller gråta..
  • jennyz

Håller tummarna att du får skratta!!! Trots allt är det ju vanligt med lite blödningar, men efter allt så vill man ju bara att det ska gå bra hela vägen, utan oro och kunna njuta av att vara gravid!!!!!
    Önskar jag också hade kub idag...

• jennyz

Cohen: hur har det gått??? Hoppas ni sitter och njuter framför en fin bild på pyret nu!!

• Maybe

Jag har enorma bruna flytningar Det är mörkt och delvis lite slemmigt.

När jag tar det lungt är det bara lite och ljusare.

När jag däremot jobbar kommer det massiva mängder.

Jag rör mig i princip hela tiden och anstränger mig fysiskt. Lyft osv.

Gillar det inte alls....

• jennyz

Hmm alldeles för mycket orosmoment här, varför kan vi inte bara få njuta av att äntligen vara gravida???!?!?

Maybe: du har ett fysiskt ansträngande jobb eller? Förstår att det känns svårt i så fall... Jag har stillasittande jobb och tänkte försöka att ta det extremt lugnt fram till tisdag, för säkerhetsskull... Det är inte roligt, men inget blod måste väl vara positivt??? Vi kanske bara stöter ut det "extra" vi hade därinne? Vi bestämmer att det är så och nu får bebis mer plats!!

• Maybe
    jennyz skrev 2013-02-07 18:36:18 följande:
    Hmm alldeles för mycket orosmoment här, varför kan vi inte bara få njuta av att äntligen vara gravida???!?!?

Maybe: du har ett fysiskt ansträngande jobb eller? Förstår att det känns svårt i så fall... Jag har stillasittande jobb och tänkte försöka att ta det extremt lugnt fram till tisdag, för säkerhetsskull... Det är inte roligt, men inget blod måste väl vara positivt??? Vi kanske bara stöter ut det "extra" vi hade därinne? Vi bestämmer att det är så och nu får bebis mer plats!!

Många som säger att det kommer ut för att jag rör mig mer. Det stämmer säkert men jag oroar mig ändå lite.

Trött på krångel. Hade varit så skönt om allt kunde va normalt och som vanligt
  • Cohen
    jennyz skrev 2013-02-07 17:44:08 följande:
    Cohen: hur har det gått??? Hoppas ni sitter och njuter framför en fin bild på pyret nu!!

Det gick hur bra som helst! Plopp simmade omkring där inne och stod på huvudet :) Sannolikhet för kromosomavvikelser var 1:20000 (allt över 200 anses som liten risk).  Jag är världen lyckligaste!
Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012