• jennyz

Gravid efter IVF i december 2012

Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012
  • Maybe

13+0
    Det här hände på typ en dag känns det som. Pang sa det bara.
    Har en bild från 9+0 som man kan jämföra med.   

9+0
  • Maybe
    Belladonna1980 skrev 2013-02-19 21:33:30 följande:
    Vad fin å liten mage du har:)) Syns den genom kläder?

Jag tycker det syns lite genom vissa kläder men utomstående skulle nog inte ana att jag är gravid öht.
  • jennyz

Maybe: hur går det för dig och dina flytningar? Jag har fortfarande bruna flytningar, varje dag, ibland nästan inget, sedan mer igen, hur mycket kan det vara??????? Lite less nu, skulle vilja se pyret nu!

• Maybe

Jag har fortfarande bruna flytningar. Vissa dagar inget alls och då får jag upp hoppet om att det slutat. Men sen kommer det tillbaka extra mycket dagen efter. Ibland är det bara ljusbrunt och ibland kan det va mörkare.

Vet inte hur länge ja ska gå med detta...

Vecka 15 imorgon.

Har inte fått tid till rul heller

• jennyz

Jag går in i v16 imorgon... Jag har ingen dag helt utan, men vissa dagar väldigt lite, tänker precis som du-NU äntligen, men sedan ökar det igen... tror jag ska ringa BM och prata med henne, jag har ingen träff med henne förrän RUL 21/3, känns som en evighet dit!!! Skulle också behöva börja med vattengympa som jag tyckte var bra förra graviditeten, har lite problem med ryggen då jag sitter vid dator hela dagen, men vågar inte bada medan flytningarna kommer...

Märker som du att mängden ökar om jag ansträngt mig, men de sa att det absolut inte var någon fara nu...och det är ju inte så jag tar ut kroppen totalt...

• Maybe

Jag har en extra lugn period i arbetslivet just nu och är henma mer. Då blir det mycket att sitta vid datorn. Så nu märker jag att det inte kommer så mycket men när vi ska handla imorgon kommer det säkert komma mer igen.

Jag funderar också på vattengympa då jag är otroligt otränad och det känns som jag inte har en enda muskel i ryggen eller magen. Tänker att det kan bli jobbigt i slutet av graviditeten och efter förlossningen.

Jag är ute och promenerar en del men det känns som det inte är tillräckligt.

Jag är sugen på gravidyoga också.

Dock gör jag nog inget av det förrän bruna flytningarna slutat helt och antagligen inte innan rul heller.

• jennyz

Maybe: jag är också för dåligt tränad, ryggen får lida i och med att jag sitter vid dator hela dagarna på jobbet, inte alls skönt för ryggen!! Har jobbat över nu måndag och tisdag så det kommer att kännas...

Har du hört något om RUL? När var du hos BM sist? Jag fick min tid vid inskrivningen för en dryg månad sedan..det är ju inte så länge kvar nu...

• Maybe
    jennyz skrev 2013-02-26 22:15:07 följande:
    Maybe: jag är också för dåligt tränad, ryggen får lida i och med att jag sitter vid dator hela dagarna på jobbet, inte alls skönt för ryggen!! Har jobbat över nu måndag och tisdag så det kommer att kännas...

Har du hört något om RUL? När var du hos BM sist? Jag fick min tid vid inskrivningen för en dryg månad sedan..det är ju inte så länge kvar nu...

Jag fick ringa och tjata till mig en tid och fick 4 april. Jag kommer va i vecka 20 då. 19+3.

Jag hade hoppats på att få iallafall en vecka tidigare iallafall... Det är över en månad dit
  • Belladonna1980

Synd att du fick så sent...😡 Jag är idag i vecka 14+0, å har tid 26/3... Ligger inte vi samtidigt? Ring om några dagar å säg att du ska resa birt 1 vecka, och att du vill ha tid tidigare, eller kolla på ngt annat ställe. Tråkigt att behöva vänta så länge..

Svar på tråden Gravid efter IVF i december 2012