Gravid efter IVF i december 2012
Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!
Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!
Åh vad skönt att allt ser bra ut, och väldigt bra resultat på kub!!! Är rädd att vi inte får lika bra nu när man är äldre... Men just nu vill jag bara se ett hjärta slå!! Fick ut en slemgrej idag igen, ung 1cm i diameter tror jag, rött stor... Men den var ljusbrun, inga flytningar annars, ingen antydan till blod alls... Eftersom koaglet först var 3-4cm i diameter så kan det kanske vara rimligt att det är delar av den som kommer ut, hoppas bebis stött ut den och tagit dess plats!! Men gruvar för att det kan vara en tråkig tisdag...tur att det är ganska snart i alla fall!!!
Det såg fint ut, kub visade 1:5721, så det var jättebra och bebis snurrade runt... Koaglet var avsmalnat nu och mindre, denna BM tyckte inte att det var något att prata om... Nu ska jag njuta!!!

Maybe: ja det är riktigt jobbigt, tyvärr så ska det väl ut..
men kom ihåg att bebis mår bra där inne!!! Ska du på någon mer koll innan RUL?
Det kan vara för tidigt för att få höra hjärtat, så bli inte orolig om ni inte kan höra det... Min BM försökte inte förrän runt RUL med dottern att vii skulle lyssna på hjärtat, just för att inte oroa om hon inte skulle höra det...
Hur har du problem med ditt tshvärde? Jag fick ju på eget initiativ äta levaxin inför detta försök, jag hade ung 3 i värde innan medicinering, 1,5 vid IVF och nu 1,3, när BM kollade med VC så skulle läkaren inte skriva ut mer levaxin till mig om jag behöver då hon anser att värdet 3 var bra... Det var IVFkliniken som skrev ut det åt mig, så jag får kolla med dem om jag vill ha mer...känns som att ingen är intresserad av mina värden, har dock fått dem till att kolla det med jämna mellanrum... Jag har ju inget problem om jag inte hade velat bli gravid, då hade jag inte velat medicinera, men jag har hört många som lyckas när de sänkt sitt värde som tydligen absolut borde vara under 2...

Någon som ser något? Magen är mjuk så där det putar ut som mest tror jag mest är almän svullnad.
Tänkte mest nedanför det som putar ut mest.
Maybe - ""Notera att livmodern först i vecka 12-13 kommit upp ur bäckenet. I vecka 20 brukar livmoderns översta kant ligga i navelhöjd."" Både livmoder och bebis är fortfarande väldigt liten (bebis 6-8 cm) - det är alltså inte konstigt om du inte "känner av" livmodern eller plutten därinne