Gravid efter IVF i december 2012
Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!
Hit är ni välkomna om ni gjort IVF och lyckats få plus på stickan... Vi delar tankar, vädrar känslor, ställer frågor, stöttar varandra genom skratt och tårar... VÄLKOMNA!!!
Angående maten så vet jag att det är nyttigt att äta fisk men den enda fisk får jag i mig är torsk och jag försöker verkligen äta det en gång i veckan åtminstone.
Lax gillar jag inte så det äter jag extremt sällan och då ska den vara gjord i ugn med någon god sås...
Grönsaker är det jag är sämst på. Ibland köper jag dock ruccola och har lite till maten, och så skivad tomat eller gurka på ostmacka så ofta jag orkar skiva upp det.
Tur det finns vitaminer för gravida som man kan ta som komplement.
Jag äter precis som innan, oftast gröt eller ägg till frukost, olika sallader till lunch, och kött/fisk/kyckling + kolhydrater + grönsaker till middag Alltid varit en godisråtta och äter mer godsaker än någonsin nu... blir lätt så när sötsaker verkar vara det enda som biter på mitt illamående... ;D Tagit folsyra (nästan) varje morgon sedan ET och har precis slutat med fiskleverolja (omega3 tabletter) då jag precis läst att det inte är bra för barnet. Skärt ner på koffeinintaget, dricker 2-3 koppar kaffe om dagen och bara rött, koffeinfritt te, sedan någon vecka tillbaka.
Spännande, jag har också bf 19/8 :)
Var här du läst om omega3? Har för mig att det finns olika sorter, vissa är kanske inte bra? Rätt säker på att det var min BM dom rekommenderade mig att äta det då jag väldigt sällan hittar på sådant själv... Det var fyra år sedan snart, kan det ha dykt upp något nytt? Ska höra med min BM på onsdag, har däremot läst att om man inte äter fisk ska man rådgöra med sin BM då det ämnet är viktigt för bebisen... (Enl slv)
Jennyz jag googlade lite och hittade samma info som Cohen skriver att omega 3 som kosttillskott inte bra för bebisen :/
På Livsmedelsverket rekommenderar de gravida att äta tillskott av fiskolja, man ska undvika omega3 baserat på fiskleverolja dock, de är inte bra för bebisen, hmmm... Har för mig att det var så för fyra år sedan också, jag glömde tyvärr fråga BM, men ska dit igen nästa vecka och lämna blodprov för kub så jag kanske kommer ihåg då...
Ah, verkar så att kroppen återhämtar sig från ös. Nu har jag min ordinarie vikt -2kg :) idag tittade vi igen på ärtan som blev liten böna med tickande hjärta och hela 8,6mm lång:) nästa vecka ord.VUL på f.kliniken och läkarenlåvade att vi bli dubbel så långa som idag:) sedan ska jag gå på mammamia city, fick tid 6febr. inskrivning och 7febr.hälsokontroll:)
Härligt you and me, både att kroppen återhämtat sig och att pyret mår bra!!!
Hur mår ni??
Rätt bra här. Trött i allmänhet men det är jag alltid i januari och februari. Förutom tröttheten mår jag prima! Inte ett enda symptom på att vara gravid.
Jag undrar om det är vanliga vid IVF graviditeter att inte känna så mycket symptom?
Ah, hade bara en dag symptomfri(lördag)...på söndag råkade jag för kräkningar varje timme under hela dag...igår och idag är jag liggande för att jag mår illa så snart jag reser på mig, äter bananer och skorpor som verkar stannar i mig och kan dricka bara med små mått annars bääää.... I övrigt mår jag bra:)