• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Pernillalundberg

Provar göra om inlägget istället. :p

Idag var vi hos bm och allt såg jättefint ut! :)
    Hon låg med huvudet ner och vi fick ännu en gång höra av bm hur aktiv bebben var.. hehe! 
    Fick ju även höra på hjärtat igen, jag blir lika sentimental varje gång alltså.. hihi. 

Fick även varit hos läkaren idag och har fått en kallelse till en fysterapitimme nästa vecka hos en som har hand om gravida kvinnor med besvär.. så vi får hoppas det kan hjälpa. :)
    Blev därför sjukskriven i ytterliggare 2 veckor.. oh.. det är ju såå tråkigt att bara gå hemma!! :( menmen. 

Glad alla hjärtans dag på er iallafall :)
    Har lagt in bilder på magen på min blogg, gå in där och kolla vetja! :)
    www.pernillalundberg.blogg.no              

• mindran

FredrikaN - Hehe, man blir lite lätt Ullareds-beroende! ;) För att inte tala om bebisshopping-beroende öht.. ;) Newbie-kläderna från KappAhl är verkligen helt underbara! Vi har köpt alldeles för mycket kläder.. Skäms Men mest långärmat, och jag insåg att vi nästan bara hade köpt kläder i storlek 50.. Tänk om bebis inte ens kan ha den storleken? Så jag gjorde en liten beställning på H&M, så nu har vi typ två bodies och två par byxor i stl 56.. Men blir det supervarmt, så får man kanske kompletteringsshoppa kortärmade bodies.. Maj är verkligen en svår månad!

Auapower - Skönt att svärfar har fått komma hem! :) Här har vi juli som är en sån månad, nästan HELA min släkt (inkl jag, hehe) fyller år då.. ;) Härlig månad ekonomiskt.. ;)

PernillaLundberg - Vad skönt att allt såg bra ut! :) Det är alltid lika skönt att få en bekräftelse på att allt är bra med bebis! :) Jättefin magbild!

Glad alla hjärtans dag på er, alla fina preggos! Hjärta

• Lostbehind

här kommer våran lilla Alien :D v 34 nu, 33+1, och jäklar vad ryggen tar stryk :/ för å inte tala om alla gånger per natt man måste upp å kissa ;) 
    hoppas ni har haft en fin alla <3 dag, själv har man varit hemma ensam då mannen jobbar kväll, och har roat mig med att städa....
    imorgon har vi gravidfotografering! :D ska bli så kul att få massa fina bilder :) nu får ni andra slänga upp magbilder med ;)

• auapower

jättefin mage lost!

ja dessa födelsedagar... vi har fullt från mars till september... i mars är vi 4st, i april är det 4st, i maj är det bara en än så länge, bebisen är ju beräknad till 26 maj, men vad som kan ju hända Flört i juni är alla ihopsvetsade med 4st, den 5e, 6e, 7e och 8e.. i juli har vi 4st, mamma, syster och sambon fyller alla den 25 Glad i augusti har vi 2 och i september har vi 3st Flört sen är det tomt till februari Glad men alla fyller ju jämt och halvjämt i år (tex 40, 45 osv) alla är födda på -8 eller -3 (typ 1953, 1988 osv) så det blir extra jobbigt i år..

• FredrikaN

Pernilla: skönt med besök hos BM, man blir så mycket lugnare när man varit där och allt ser bra ut :)

Mindran: hehe mm bebiskläder kommer man nog lägga en förmögenhet på, speciellt sen när bebis tittar ut :) kommer ju vilja byta kläder hela tiden för att det är så gulligt! Hihi

Lostbehind: FIIIIIN mage du har!! Och Gud så fort tiden går, snart dags ju :) har bebis lagt sig till rätta än eller? Ingen ny lägenhet på gång?

• auapower

ja just det, hur går det med lägenhetsletandet lost?

Och radhuset Fredrika? Var det någonting du fastnade för?

Ni tjejer, jag lider av foglossningar i höfterna, men idag har jag märkt någon konstig smärta, från troskanten och ner så känns det som att det drar ihop sig mot mitten samtidigt som det gör jätteont, så att jag behöver sätta mig ner. så gör det ont i max någon minut innan det släpper, men då kan det börja "pulsera" istället, vad i helsike kan det vara? någonting som man behöver vara orolig för?

• Lostbehind

Tack så mycket :D förrförra veckan när jag va hos bm så låg den med huvudet neråt men fortfarande ruckbart, så vi får se nästa gång:)
    Nej ingen ny lägenhet, vi skiter nog i det ett tag :)

Vad irriterande att bara halva inlägget kom med :O iaf, vi ska ha gravidfotografering imorgon!:)
    Och förresten, är de någon av er som ska ha en babyshower? Min är 1 mars, ska bli så kul :)

Aua: så har jag med, typ som kramp som gör riktigt ont! Det är tydligen vanligt sa min bm iaf :O

• auapower

att alla hemska grejer ska vara vanliga! man blir ju orolig när det händer något nytt Flört

Jag förstår att ni väntar ett tag, hoppas att ni hittar någonting när ni börjar leta igen Glad är det bostadsrätt eller hyresrätt som ni letar efter?

En babyshower? nä det tror jag inte att vi ska ha, trodde det var "amerikansk tradition" har inte hört talas om att man har det här i sverige Flört har ni tänkt något på dop/namngivelse?

Det verkar som att många har problem med inläggen, att det mesta inte kommer med, oftast när de skriver från iphone/ipad, kan det vara så att du också skriver från det?

• Lostbehind

Ja fast just då skrev jag första gången från datorn ;) haha

Jag trodde inte heller att babyshower va vanligt i Sverige, men när jag började kolla runt så insåg jag att det är väldigt vanligt! Dock gör dom inte så stor grej av det som man ser på film å tv ;)

Det är hyresrätt vi letar efter, sparar fortfarande till insats, sen ska vi köpa eller bygga hus :)

Namngivelse har vi tänkt ha, men Inget vanligt dop, tycker själv inte det är så kul att gå på, så då vill vi inte ha de själva ;)

• FredrikaN

Auapower: vi ska på visning av radhuset på onsdag nästa vecka, ska bli spännande :)
    Vi tänker ha dop, men det ska inte bli någon stor grej utan bara med en lätt fika efteråt för dem som vill. Tror nog bara vi bjuder närmaste familjen skulle jag tippa på.

Lost: åh mysigt med fotografering, hoppas det blir fina bilder :) tycker det kan vara så fint med svartvita bilder! Babyshower ska vi inte ha, trodde inte heller det var något man hade i Sverige men har förstått att det tydligen blir vanligare och vanligare. Får hoppas din blir bra då iaf! (På min födelsedag förresten ;))

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)