• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

och med tanke på mässor, det är ju bröllopsmässa på Elmia i Jönköping söndagen den 24 februari i år Glad

www.brollopsmassan.se/Jonkoping-2013.aspx

krockar kanske lite eftersom Baby- & Barnmässan är den helgen, men missade att bröllopsmässan var 2-3 feb i Göteborg, för er i giftastankar Glad jag tänkte själv att man kanske ska gå, men vet inte om man inväntar nästa år än, ska prata med sambon!

• FredrikaN

Mindran: ja men absolut, sällskap är alltid trevligt. Ska till ullared imorgon så ska se om jag hittar mig någon billig bikini att växa i ;)
    Huset var tyvärr inget för mig, sambon blev lite kär men jag fick ingen "hemma" känsla! Menmen det kommer fler! :)

Auapower: åh jag hade också skitsvårt att sova i natt, första gången jag verkligen vaknat av alla sparkar! Trodde ett tag att det låg fler bebisar där inne för var ett jäkla liv. Rörde sig så mkt så jag låg och mådde illa ett bra tag innan jag lyckades somna om!

• auapower

Har ni gått ut med er graviditet på facebook än? Hur? Varför/varför ska ni inte?

Jag funderar på att lägga ut någonting om det, men vill inte slänga en ul-bild som "alla andra" utan vill göra det mer diskret, typ byta till en visningsbild med magen eller nåt och sen inte skriva någonting.. eller jag vet inte...

• Pernillalundberg

Hej girls! :)

Fredrika: vad tråkigt att huset inte var något för er :( men som du säger: det kommer fler! :)

Min värk i ryggen har börjat bli nååågot bättre, är tacksam för min sambos "tryckningar" där om kvällarna.. Det hjälper oerhört! :)

auapower: vi gick ut med graviditeten på Facebook när jag var i vecka 14.. med en bild på min mage, fast bara för familj

• FredrikaN

Auapower: vi gick ut med det efter ultraljudet runt v 18 typ, men sen är vi inte så jätteaktiva på Facebook så har inte blivit så jättemkt mer efter det.

Pernilla: mmm precis, har faktiskt hittat ett Jättefint radhus vi ska kolla på, känns sååååå mkt bättre :)

• FredrikaN

Tack :)
    Åååh hämtade hem vår vagn och babyskydd idag! Vikt in alla bebis kläder i garderoben i storleksordning också! Oj va vi längtar nu :) var på ullared igår och shoppade, så är bara några få saker kvar nu :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)