• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

vi hoppar fram och tillbaka mellan dop och namngivelse, vill bara ha för familjen och närmaste vännerna. Dop är inte jätteroligt i kyrkan, alla dessa psalmer... ingen av oss är ju troende heller, så det känns konstigt, men vad fasen ska man göra på en namngivelse egentligen? behöver nog sätta mig in i det lite mer Flört googla och surfa runt för information Glad

Vad kul att ni sparar till insats Lost! vi försöker spara så mycket som möjligt till hus här med, men kanske inte bygga eget, man förlorar så himla mycket på det i landsbygden Obestämd

Jaha det var onsdag nästa vecka ni skulle på visningen Fredrika! Då håller vi alla tummar Glad

• FredrikaN

Vad är egentligen namngivelse? Är det bara att man har en liten privat tillsällninh? Är den ingen präst då? Vi är inte heller troende men jag vill ge barnet möjlighet till konfirmation och kyrkbröllop och sånt sen. Vill man ej vara med i kyrkan kan man ju bara gå ur :)

• auapower

En namngivelse är vad jag har förstått det som egentligen som du vill ha det Glad vissa bjuder på mat och presenterar bebisen för gästerna. Vissa hyr in en kommunal "präst" (som vid borgelig vigsel) och har en liten ceremoni med lite musik och tal. Just namngivelsefesten är det samma som dopkalaset, det som är efter kyrkan! Fika/mat och kanske någon aktivitet. Man kan också välja ut faddrar, men de har inte samma roll som vid ett dop, men är fortfarande faddrar. Istället för vattnet vid ett dop (om man nu vill ha en ceremoni) så kan man göra en blomsterkrans för barnet huvud, eller ändå använda sig av vatten på något sätt, det är som sagt väldigt fritt Glad

Jag tänkte precis som du Fredrika! Men sambon är lite mer emot det, vill vårt barn konfirmeras så kan barnet döpas då, prästen döper då barnet på en gudstjänst i början av konfirmationen oftast. Jag är också så att mitt barn ska få gifta sig i kyrkan om han/hon vill det, men om man vill döpas och gå med i svenska kyrkan som vuxen så är det faktiskt väldigt lätt, bara att ringa och säga till så bokar de dop då Flört

• LillaJag1

Får jag hoppa in här?

Känner igen några av er från andra trådar, men här verkar det vara lite mer liv och det är ju roligt :)

• auapower

du är välkommen Glad

LillaJag1 skrev 2013-02-15 11:17:06 följande:
    Får jag hoppa in här?

Känner igen några av er från andra trådar, men här verkar det vara lite mer liv och det är ju roligt :)
  • auapower

Jag är i v.25+4 idag och mår bra förutom att foglossningarna har kommit för att stanna och blir bara värre dag för dag Obestämd

Hur är det med dig LillaJag? Hur långt gången är du? Är du ifrån Borås eller runt om? Själv är jag från Ulricehamn, 4mil utanför Borås Glad

• auapower

haha jag måste få berätta, igår när vi satt och kollade på tv jag och min sambo så satt jag med datorn i knäet, höll på med en svenskauppgift samtidigt som jag kollade på Lyxfällan. När musiken i reklamen för David Beckhams underkläder kommer så slits blicken upp mot tv:n och man sitter och kollar på hela reklamen, sen går man tillbaka till svenskauppgiften. I tredje reklampausen kom ju beckham-reklamen igen, och sambon tittade på mig och utbrast "är han verkligen så snygg att du inte kan slita blicken så fort reklamen visas?" mitt svar "nja, men han har ju en riktigt het rumpaFlört!" sambon suckar och sätter armarna i kors Flört såklart att sambon fick en puss som "tröst" Flört

• Lostbehind

Aua: Hahaha!!

Lilla jag : är i v 33+2 idag, och mår riktigt kasst, illamåendet är tillbaka och ont som f*n överallt :( men nu är de nära så jag står ut :)
    Hur mår du själv?:)

• auapower

oj har illamåendet kommit tillbaka? gissar att bebis trycker på allt inne i magen när det är så nära, men jobbigt ändå för dig!

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)