• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • mindran

Är det någon av alla fina preggosar härinne som ska på Baby&Barn mässan nu i februari? :) Den äger rum på Svenska Mässan den 22-24 februari. Jag tänkte gå, kanske någon vill sällskapa med mig? Ta en fika och kika hos alla utställare? :)
  • auapower

jag och min sambo hade funderingar på att gå på mässan, men allt beror på om han jobbar eller inte. Sen har jag ju fått bakterie-fobi, förkylningar är ingen fara, men hör jag talas om feber och kräkningar så isolerar jag mig, är nästan arg över att sambon går till jobbet när alla går dit sjuka Obestämd så jag vet inte om jag skulle klara av en mässa med offentliga toaletter och mycket folk. Har alltid haft fobi för magsjuka, men inte så att det har hållt mig borta från offentliga evenemang, men under graviditeten så har det blivit löjligt (min sambos ord, och delvis mina egnaFlört) så att varje gång vi ska bjuda på fika/bjuda in oss hos någon så är det första jag säger "om dem är friska så kan vi ju... kolla nu så att dem är friska först!" 

Hur går det med lägenheten förresten Lost? Hört någonting sedan visningen?

• FredrikaN

Mindran: jag tog bort min anmälan till Aqua MAMA så länge, tänkte jag ska prova gå till badhuset lite först och se om jag trivs i allmänhet. Kanske inte alls känner mig bekväm, så vill prova lite vanlig simning innan jag bokar in mig. Men hojtar till om jag ändrat mig! Annars får vi simma ikapp någon dag bara :) hehe

Den där mässan kanske man ska kika lite på vad det är, spännande! :)

• Lostbehind

Vi fick precis reda på att det var ett annat par som fick kontraktet eftersom "dom presenterade en känd referens", så jag är lite bitter just nu :/

• auapower
    Lostbehind skrev 2013-02-05 19:20:48 följande:
    Vi fick precis reda på att det var ett annat par som fick kontraktet eftersom "dom presenterade en känd referens", så jag är lite bitter just nu :/
    nä fyfan vad dåligt! så om du skulle ha sagt "jag känner johnny depp" så skulle du fått lägenheten och gratis hyra i ett år då eller? usch! hoppas verkligen att ni hittar någonting snart!
  • FredrikaN

Lost..: åh va irriterande!!! Får hoppas det dyker upp något annat snart :) vi ska på husvisning imorgon!

• auapower
    FredrikaN skrev 2013-02-05 19:44:35 följande:
    Lost..: åh va irriterande!!! Får hoppas det dyker upp något annat snart :) vi ska på husvisning imorgon!
    Lycka till med husvisning! Hoppas det är någonting som passar er Glad
  • Pernillalundberg

Ja, jag har provat med vetekudde men det vill sig inte :(
    Men ska testa de med att ligga på golvet! :) Tack för tipset!

Gud vad trist med lgh :(
    Hoppas ni har bättre lycka med hus istället då! :)

• mindran

PernillaLundberg - Hoppas att det släpper! {#emotions_dlg.flower}

Lostbehind - Riktigt dåligt!! Hoppas att ni hittar något annat riktigt bra snart!

auapower - Jag förstår dig! Jag blev smittad i mellandagarna och har sedan varit halvkass (småsjuk mest hela tiden) under hela januari.. Värst var det de två första veckorna av året, då var vi totalt utslagna här hemma.. Men man kan ju alltid gå på fredag förmiddag om man har möjlighet (och lust), jag tror att det är mindre folk då. Hoppas i alla fall att ni har möjlighet att gå! :)

FredrikaN - Hojta till när du har bestämt dig, eller när du vill ha simsällskap! :) Att simma längd är ju inte jättesocialt, men vi kan ju alltid ta en fika innan eller efteråt om du vill? :) Angående mässan så tycker jag absolut att ni ska gå! Fick nys om denna i oktober, och har längtat som en tok! ;) Jag har lusläst varenda sida på hemsidan (och deras FB-sida) och jag längtar massor! Det enda "problemet" är att jag vill gå flera dagar, då jag hittade flera intressanta föreläsningar, hehe.. I-landsproblem deluxe? ;) Hoppas att husvisningen gick bra! :)

• auapower

Ja just det, det är ju en fredag med Glad tänkte att det bara var lör-sön Flört

Min bebis vill inte sova, det sparkade konstant i magen igår, och vid 04:30 vaknade jag av att det sparkade på rejält och så kom sura uppstötningar igen.. men det får jag väl skylla mig själv för, åt honungsglacerade revben och grillpotatissallad igårkväll, så det var rätt starkt men gott Flört kunde somna om vid 06:00 ungefär, men känner mig inte direkt utvilad..

Idag ska jag till min frisör och fixa utväxten, har alltid blekt utväxten men har hört att man inte ska göra det under graviditeten, så det ska bli spännande och se hur vi löser detta Glad

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)