• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

ja jag hoppas att det bara var otur, är det samma sak nästa gång så vet jag inte vad jag tar mig till Obestämd

mötet på mvc gick jättebra! känner mig sönderstucken då jag fick en student som skulle ta proverna, och jag som är nålrädd! hon fick sticka två gånger i fingret för att få rätt hb och socker, sen räckte det (tack gode gud!) med ett stick i armen för blodgrupperingen och TSH-provet. socker och järn såg jättebra ut, så jag slipper järntabletter än så länge Glad

Bebisens hjärta låg på 144slag/min och sf-måttet låg på 26, ligger precis på gränsen till över normalt, men det syns fasen inte på magen Flört

• FredrikaN

Mindran: tack!
    Jag sover bra på nätterna, kan fortf ligga på mage när jag somnar så det är som vanligt! I natt vaknade jag dock av smärta uppe vid revbenen, så det kommer väl bli värre med sömnen framöver nu! Tycker mest det är jobbigt att jag varit täppt i näsan den vi plussade typ, så är mycket upp för att kissa och snyta dig! Jag har även märkt att när jag ligger på rygg innan jag ska sova så blir jag akut törstig, så jag tror jag knappt ska överleva utan vatten typ! Hehe

Auapower: vi har bara positiv erfarenhet av beginners! När vi köpte vagnen fick vi också stå och vänta en liten stund men då kunde vi lyssna på allt de gick igenom med paret före så det var egentligen bara bra! Tycker faktiskt att personalen varit väldigt bra! Sist när vi gick därifrån efter vi hämtat vagnen sa vi båda två att "jääääklar va serviceminded de är där inne" :) hehe. Så du har nog bara haft otur hoppas jag!

Pernilla: jobbigt att må lite sämre! Låga sparkar brukar jag också ha, så man går runt och säger AJ lite då och då.

Vi var på föräldrautbildning idag, men fick smita tidigare för jag hostade så jag spydde :( hehe

• mindran

PernillaLundberg - Vad trist att må sämre! Hoppas att det vänder snart! Såna där låga sparkar har jag också, och i regel väldigt hårda sparkar (även de som inte är låga). Så ibland blir det som Fredrika skriver, att man kommer på sig själv med att säga AJ. Ibland tror jag också att bebis lyckas hitta en nerv som h*n sparkar på, för ibland kommer det en spark som verkligen gör ont i hela magen. Antar att man ska vara tacksam för att det inte är urinblåsan eller revbenen som får stryk.. ;)

Dinetti - Hoppas att du får bli lite piggare igen snart!

Auapower - Aj aj, det där känns igen. Tycker egentligen att det är jättedumt att de ger dig som är nålrädd en student. Absolut inget illa menat nu mot BM-studenter! Men som nålrädd så bör man ha någon som är van, då sticket är illa nog ändå (jag har tidigare varit extremt nålrädd).

FredrikaN - Fusk att du kan sova på mage! ;) Jag somnade alltid på mage innan, men har inte kunnat göra det på många veckor.. Och torr hals känns igen! Fast för min del är det när jag vaknar på natten, då känns halsen som Saharas öken ungefär.. ;) Aj då, att du hostade till du kräktes låter inget bra.. :( Jag är så glad att jag slipper kräkningarna nu, hade så oerhörda problem med det mellan v. 8 och v. 15, tror jag. Men igår mådde jag så illa under några timmar att jag trodde att det var dags igen.. Slapp det dock. :)

• auapower

Jag håller med dig mindran! Att ge mig en student ökade ju pulsen direkt och jag blev jättenervös.. hon kändes inte riktigt stabil heller, när hon tog blodtrycket satt hon så länge så att det började sticka i armen, inte alls lika snabb som min vanliga bm, och så stack hon mig två gånger i fingret för att hon misslyckades med järn-blodprovet ju.. sen när vi skulle lyssna på hjärtat så hittade hon ljudet från navelsträngen, så flyttade hon hela apparaten till andra sidan magen, så min bm fick säga till henne att bara ändra riktning inte plats, så min bm fick visa hur det skulle göras och när de hittade hjärtat och bm skulle börja räkna så flyttade hon apparaten... sen när hon skulle mäta sf-måttet... herregud, hon var ju överallt! så ytterligare en gång fick min bm rycka in!

Så ja jag var måttligt arg när jag kom därifrån, det värsta var att det syntes att min bm var lite irriterad på studenten också, så förhoppningsvis är hon inte där nästa gång Glad

Pernilla; min bebis gillar också att sparka långt ner och hårt, gärna mot blåsan eller rakt ner så att det vibrerar och sticker i hela nedre regionen Flört jag brukar kunna göra så att jag skakar till magen lite, tar handen på nedre delen av magen och skakar till den, då brukar bebisen faktiskt byta ställning och så kommer en arg spark mot sidan istället, men ibland blir det också värre och man får stå ut med "protestsparkar" neråt Flört

• mindran

Auapower - Jag förstår din frustration! Hoppas att det går bättre nästa gång. :)

• mindran

Rensade bland lite bilder, och hittade en bild från Ullaredsshoppingen i november som jag tänkte visa! :) Lyckades dock bara fota en väldigt liten del av allt jag shoppade.. Förutom det på bilden shoppade jag ett nappflaskställ, underlakan till spjälsängen, madrass till spjälsängen, Laban-bodys, mjuka bebisleksaker, skötbädd, engångsskötunderlägg, badcape, och en massa annat som jag inte minns nu. ;) Hur billigt som helst! Vill dock tillbaka snart igen och kompletteringsshoppa! :)

• Pernillalundberg

Ja, dessa låga sparkar är väldigt speciella.. :p Har själv kommit på mig många gånger och säga aj medans min sambo frågar mig vad som är fel :p hehe.. kan inte va lätt alla gånger men trots detta gör detta mig glad för då får jag klara besked på att allt är som det ska inne i magen och det är ju huvudsaken :) 

Auapower: Gud vad hemskt att du fick en student.. det tror jag nog aldrig att jag hade klarat av (kontrollbehov) haha :p Får hoppas du får en ordentlig bm vid nästa besök, om inget annat kan du ju begära det! :) 

Mindran: Vad fina ullredssaker du fått tag i :) Jag hade såå önskat att jag hinner ta mig en tur dit innan det är dags men det ser ont ut om tid för min del, tråkigt men sant :( 

• FredrikaN

Mindran: fint! Hehe mm jag vill redan tillbaka trots att jag var där förra veckan! Hade jag vetat kön på bebis hade jag köpt lite mer kläder, tycker det kändes som det var mjuk och skön kvalitet! :) fika låter trevligt, jag är på!

Tänkte bara höra, hur mycket kläder i storlek 50 köper ni? Har köpt lite saker som jag tycker är sååååå gulligt så hoppas verkligen inte det är för litet för bebis när den kommer! Och hur varmt är det i maj?! Konstig månad ju!

• auapower

Jag har inte köpt så mycket i storlek 50, mest 56, har köpt kanske två bodies och ett-två par byxor. Man kan ju vika upp byxor i stl 56 om de är lite för stora Flört 

Maj är en jätteklurig månad! Det kan vara 10+ eller 25+ ju! jag har köpt långärmat än så länge, en t-shirt och ett par shorts, och ska börja köpa kortärmat också så att man har valmöjligheter Glad kommer även köpa en eller två koftor för kalla dagar/kvällar Glad när är du beräknad Fredrika? Ska ju ha 26 maj, det är väl lite säkrare att det kommer gå mot varmare tider då än i början av maj Tungan ute

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)