• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Dinetti

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

• mindran

Tjejer, jag är fikasugen! ;) Jag skapade en Doodle som ni som är intresserade av att fika väldigt gärna får fylla i, så att vi kan hitta ett datum som passar alla som vill! :) Tiderna är såklart anpassningsbara, slängde bara upp lite tider nu som jag tyckte verkade käcka (med hänsyn till de som jobbar odyl). :) Mitt förslag på fik är Viskan, om ni har andra förslag, så kom gärna med dem! :)

www.doodle.com/u2nk3ptyngvy4vnu

För er som inte har använt Doodle förut - klicka i de boxar på de datum och tider som passar för er. De som inte passar, lämnar ni tomma. :) Glöm inte att fylla i namn (gärna forumnamnet)! :)

• FredrikaN

Så nu har jag fikaanmält mig ;) (välj helst inte helgen vid den 1 mars, för då fyller jag 25 och är redan helt uppbokad! hehe)

Bjuder också på en dagsfärsk bild. Går in i v 29 idag :D Vill se mer bilder här i gruppen, magar, kläder, vagnar, bebeisrum, aaaaallt!! 

• auapower
    FredrikaN skrev 2013-02-18 11:06:19 följande:
    Auapower: jättefin mage :) fick du några kommentarer på Facebook eller? Hehe

Haha, de flesta skriver "grattis" eller bara gillar Flört så nu när det är "outat" så känner jag att jag kan lägga in små kommentarer ibland på vad som händer med mig och bebisen Glad känns otroligt skönt!

Jättefin mage du har!! Måste bara fråga, är det en hormonrand eller ett ärr du har på magen? Tycker det är jättefint när magen börjar så långt upp! hoppas att min kommer "resa" på sig snart med Flört

• FredrikaN

Auapower: ah men skönt att inte behöva smyga med det :) man är ju så stolt! Det är en hormonrand jag fått på köpet nu, antar att den försvinner sen men gillar den lite :) hihi

• auapower

Ja hormonranden försvinner så gott som helt efter förlossningen säger dem, kan stanna kvar under amningen men inte mer...

Såklart att man är stolt, man vill ju bara skrika ut det över hela världen Glad

Min bm ringde precis, nu har sköldkörteln blivit värre igen så jag får höja dosen och komma in för ett nytt blodprov den 13 mars... *suck* att det aldrig ska vara bra Obestämd och jag som precis hämtat ut ett nytt 100-pack av 50mg (den dosen jag tar nu) nej nu ska vi höja till 75... kunde vi inte bara höja till 100 direkt? då är det ju bara att ta två, går ju inte dela dem, små är dem ju redan..

• FredrikaN

Auapower: åh jobbigt! Men vad innebär det, påverkar det bebis något eller hur märks det av? Mår du dåligt?

• auapower

Om jag inte tar min medicin så har jag väldigt dålig ämnesomsättning och ämnesupptagning, vilket (som jag förstått av min bm) kan påverka barnet på det sätt att barnet inte får den näring den behöver. Bebis tar alltid så mycket som finns från mamman, så det är mamman som mår värst, men är fortfarande inte bra. Med medicinen så ökar ämnesomsättningen och ämnesupptagningen med hjälp av en hormonskjuts till sköldkörteln, vilket gör att både jag och bebis har chansn att få i oss så mycket näring som vi behöver. Missar jag medicinen så känner jag mig otroligt matt och trött, och aptiten försvinner, det är som att man blir ständigt mätt Obestämd

Ett TSH-prov som det heter gör man om man har autoimmuna sjukdomar i släkten, så som diabetes, ms, reumatism m.m.. Vissa kvinnor kan få problem med sköldkörteln enbart under graviditeten, vissa kan också ha en autoimmun sjukdom, så jag kommer att följas upp efter förlossningen, visar då ett TSH-prov för högt så blir det remiss till läkare...

Högt TSH=Låg ämnesomsättning

Lågt TSH=Hög ämnesomsättning

Man ska ligga på max 2,2, jag låg på 3,3 första provet i v.9+4, 3,2 andra provet v.9+6, då fick jag börja med medicin, sedan har jag legat på 2,2 MED medicin, men nu har det visst gått upp igen, vet dock inte till vilket värde.. Men det är bara att knapra piller och se glad ut, risken finns ju att jag får knapra dem resten av livet, så det är bara att vänja sig Flört

• FredrikaN

Åh men Gud så jobbigt! Det finns så mycket konstigt som händer i kroppen alltså. Sen man blev gravid tycker jag man fått en helt ny förståelse för kroppen, vilken konstig maskin det faktiskt är. Får verkligen hoppas det blir bättre med en högre dos medicin nu då! Jobbigt om du ska behöva oroa dig och må dåligt resten av tiden, oavsett om bebis får det den behöver så påverkas den ju så klart av dina känslor också..
    Håller tummarna för det går framåt iaf :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)