• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • mindran

auapower - Åh, vad lyxigt med frisörbesök! Det är något som undertecknad också skulle behöva ta tag i, ser ut som en golvmopp (med en mycket tjusig utväxt) i huvudet.. ;) På tal om FB - jag körde på den vanliga varianten, la ut en ultraljudsbild i v. 20 på Facebook. Tråkigt kanske, men jag hade dålig fantasi. ;)

PernillaLundberg - Vad skönt att ryggontet börjar ge med sig, och vad mysigt att få hämta hem vagnen snart! Här är det tvärtom, vagnen har vi köpt, men babyskydd står vi utan.. ;) Vad har ni köpt för märke på babyskyddet? Det är en fullständig djungel, tycker jag!

FredrikaN - BILDER! Det är krav på att visa bilder på söta bebiskläder, och shopping i allmänhet! ;) (Särskilt Ullaredsshopping, då man fyndar så oerhört mycket roliga prylar där) Synd att huset inte var något för er, men då håller jag tummarna för radhuset istället! :) Frågar dig samma fråga som Pernilla, vad har ni köpt för babyskydd? :)

• auapower

ja det frisörbesöket behövdes verkligen, men färgade bara utväxten, nästa gång blir det klipp och utväxt Flört

helgen har vart hyffsat, fick samtal i fredags kväll om att svärfar är inlagd på säs, men kan inte hälsa på då han ligger på infektion Obestämd vill inte riskera den vinterkräksjukan, rs-viruset och svininfluensan som finns där..  I övrigt har vi kollat runt på blocket efter två byråer och en diskmaskin som behövs till radhuset Glad

Babyskydd: vi funderade på att hyra ett från mvc, men eftersom vi kommer ha två bilar och den kommer åka mellan och kommer förvaras inne ibland så kände vi inte för det, har två katter nämligen.. så vi köpte faktiskt babyskyddet på Biltema! Helt godkänt i alla tester, och kostar bara 279:- det är litet och smidigt och lätt! skönt om man ska bära med sig barnet i babyskyddet någonstans. Vi beslutade oss snabbt om att vi inte ville ha med BAS eftersom babyskyddet skulle flyttas, jobbigt att flytta hela basen också. Så denna sätter man med bilbältet, kommer dessutom ha babyskyddet i baksätet med en babyspegel så att man kan hålla koll på kotten, vår bil godkänner inte urkoppling av airbag fram och kotten sitter säkrare bak vid en krock och man blir en bättre bilförare då man inte pillar för mycket med kotten istället för att koncentrera sig på vägen Flört

• FredrikaN

Mindran: ååh nu har jag lagt ner alla Ullaredsfynd i källarn, men hittade allt utan 3 saker jag hade tänkt och det gick på 2000 kr bara :) 
    Babyskyddet vi köpte är  ett Brio Primo med bas. Går att använda utan bas om man vill. Köpte det på Beginners för 890 + 490, tror jag. Var billigare än vad jag trodde det skulle vara. Och snyggt och väldigt lätt också :) så det känns bra! Hade vunnit något "bäst i test" grej :) Jag var inte så påläst så vi tog det som hon i butiken rekomenderade. 

Vår helg har varit sådär, instängda hemma med ont i halsen och allmänt hängiga. Men får hoppa det släpper snart :) sj?

Auapower: nej, tråkigt med svärfar, får hoppas det inte är något jätteallvarligt utan han mår bättre snart!

Här har ni en bild på vår vagn :D

• mindran

Auapower - Fy, så tråkigt med svärfar! :( Hoppas att han kryar på sig fort! Angåendet babyskyddet så funderade vi också på att hyra, men vi var i samma sits som er, att vi kände att det var bättre att köpa ett eget, då vårt babyskydd också kommer att flyttas mycket.

FredrikaN - Jättesnygg vagn! Då köpte ni samma babyskydd som vi klurar på att köpa. :) Blir nog ett sådant, vi var också på Beginners och kikade, och blev också rekommenderade just det babyskyddet. Jag gillar att det är lätt. :) Hoppas ni mår bättre nu!

Vi har haft en bra helg, mycket mys och lite småfix hemma. Jag har dock lyckats bli sjuk. Vaknade i morse med en superöm hals som är tjock, snuvig, huvudvärk, illamående och så är jag totalt matt.. Tror dock att jag har lyckats undvika febern.. Man får vara glad för det lilla! ;)

• mindran

En allmän fråga, hur sover ni på natten? Dvs, sover ni bra, dåligt, stör bebis mycket? Och har ni svårt att hitta en skön sovposition?

Jag har de senaste veckorna haft svårt att somna (bebis är en nattuggla, och sparkar järnet så fort jag ska sova ;)), men brukar slockna till slut. Men senaste dagarna är det helt omöjligt! Hur jag än vänder och vrider på mig, så ligger jag absolut inte skönt. I morse när fästmannen gick hemifrån, så stal jag hans (stora) kuddar. ;) La mig på sidan, och hade en mellan benen, och en i famnen, lite intryckt under magen. DÅ, äntligen, tyckte jag att jag låg skönt och slocknade direkt. Så nu funderar jag på att införskaffa extra kuddar att sova med.

• auapower

har ni varit inne på beginners någon gång? (det är väl den som ligger i gamla siba-huset i knalleland?) Jag gillar dem inte, var där och kollade på vagn, men blev dåligt bemött... eller inte bemött av någon rättare sagt, de kom inte fram medan jag och sambon gick och klurade, vi pratade väl i normal ton till varandra om vilken som skulle vara bäst och så, men de stod bara och kollade.. kändes som om de tyckte att "äh hon kan ju inte vara gravid, ingen idé att gå fram och fråga om de behöver hjälp" eller något.. jag vet att min mage inte syntes eftersom jag hade vinterjacka och så på mig och har en ganska liten mage jämfört med andra, men man ska väl inte behöva gå fram till dem och fråga om hjälp? vi tittade på de två personalen som stod och gjorde ingenting några gånger, men inte kom dem fram ändå, så vi stack till babyproffsen istället, där var de snabba att komma fram och fråga om vi behövde hjälp och var jättetrevliga Glad

Ja svärfar har ju problem med lungorna, det går i släkten med lunginflammation och punkterade lungor, så vi får hoppas att det inte är hans lunga som krånglar nu igen!

Idag ska vi in till mvc, ta blodprov, mäta magen och få lyssna på kottens hjärta Glad ska även ta upp min förlossningsrädsla och se om det finns något möte för det, eller om det ingår i föräldragruppen sen. är i v.25+1 idag, tycker att tiden börjar gå långsammare nu Flört

• mindran

Auapower - Jag smiter nästan alltid in där när jag är i Knalleland, hehe. ;) Jag tror att du/ni har haft riktig otur när ni har varit där. Vi har varit där och tittat på barnvagnar ett par gånger, och de har alltid varit snabba med att komma fram och fråga om vi vill ha hjälp. Första gången vi var där (dec), så stod vi och pratade med en jättetrevlig kille i nästan en timme. Vi överöste honom med hundra miljoner frågor. ;) Han svarade tålmodigt på varenda en. Då hade jag dessutom fästmannens vinterjacka, så där syntes ingen mage alls. Så jag tror som sagt att ni bara har haft otur!

Hoppas att svärfar piggar på sig snabbt! Åh, det är så mysigt att få lyssna på hjärtat! :) Hoppas att du får ordentlig hjälp med din förlossningsrädsla!

• Pernillalundberg

Fredrika: Vad fin vagnen var! :) 

Vi har haft en fin helg, massa tjejmys med tjejkompisarna och mys med pojkvännen :)

Vårt babyskydd köpte svärmor till oss.
    Det är i märket BeSafe och vi har hört massa bra om det, så jag tror de kommer bli kanon!

Usch idag har jag inte mått bra.. mått illa konstant och bebisen har sparkat långt ner och HÅRT..
    Gör ont, och känns bara konstigt liksom.. någon som varit med om det?  

• Dinetti

Idag kom tröttheten tillbaka... Jag som känt mig så pigg på sistone. Lätt illamående och ont i magen, vet inte om det är sammandragningar eller inte... Men bebisen mår bra :) Var hos BM och hjärtat slog fint (160) och sf måttet var bra (30)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)