• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Vet inte hur ni andra känner mig jag är pissdålig på att komma ihåg vem som har bf när och allt sånt, så tänkte att om alla kanske bara skriver:
    1, beräknad födsel och om ni vet kön
    2, om ni bor i Borås eller utanför
    3, ålder

Så kan jag skriva in det i den inledande texten här i tråden. Vi är ju inte jättemånga men så slipper man sälla samma frågor som man rean gjort hundra ggr ;)

1, 12 maj, vet ej kön
    3, jag är 25 sambo 26

• Pernillalundberg

Lillajag: Välkommen! :) Jag är i vecka 29+1. 

Fredrika: Absolut :D Här kommer den! 
    1.  Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :) 

Lostbehind: Ännu en gång.. RIKTIGT fina bilder!! :D 
    Vi ska också på fotografering, men vi tänkte vänta tills vecka 33 ungefär.. när man är liiite större :) hihi. 

Ang det med dop och namngiving.. så håller jag med, vi ska också döpa vår flicka.. vi är väl inte speciellt troende någon av oss men vi har bestämt oss för att hon ska döpas trots allt.. mycket pga att hon ska kunna få en chans till att bli konfomerad och ha ett kyrkbröllop.. Sen får hon helt enkelt välja själv när tiden är inne! :) 

• auapower

FredrikaN:

1, 12 maj, vet ej kön
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:

1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)

auapower:

1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli) 

Tänkte om vi slänger ihop det så kan den ju hänga med, så har vi alla samlade i samma kommentar, slipper man leta efter allt, Fredrika kan ju göra en "tilläggskommentar" i trådstarten när alla har fått fylla i så står det överst vilken sida man än är på Flört

• auapower

haha såg att du själv hade skrivit att du kan lägga in det i trådstarten sen Glad så går det när man läser igenom fort ibland Tungan ute

• mindran

Oj, vad ni skriver! HÄRLIGT! Blir allltid lika glad när det är full aktivitet i tråden! :D

Lostbehind - Underbara magbilder!! Mysigt med babyshower! Jag hade mer än gärna velat ha en sådan, men jag känner nästan ingen i Borås, så därför var det inte aktuellt. Usch, illamående igen är inte roligt.. :( Jag slipper för det mesta mitt illamående (även om det kommer då och då fortfarande), däremot har jag fått en halsbränna från helvetet. Ibland gör det så ont att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen.. UNDERBARA magbilder!! Jag bearbetar fortfarande min sambo, skulle också vilja ta så där fina bilder.. :)

Auapower - Hehe, den där reklamen är helt klart speciell.. ;)

Lillajag1 - Välkommen hit också! :) Håller med, det är betydligt mer aktivt här än i den andra tråden.

Angående dop/namngivning; Här är det jag som har krigat med sambon om dop, hehe. ;) Jag tänker som Fredrika, att barnet själv ska få välja konfirmation och sådant om hon/han vill, men främst vill jag ha ett dop för traditionens skull. Tycker att det är en väldigt fin tradition, och alla i hela min & sambons släkt är döpta, trots att vi inte är troende. Jag har för mig (kan vara fel dock) att man får välja en del psalmer själv, så man kan ju, om man vill, välja bort de som är väldigt religiösa. Vi tänkte nog ha en kort ceremoni i kyrkan, och sedan ett trevligt kalas hemma. :)

• mindran
    mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23
  • mindran

Hoppas att ni alla har en fin helg? :)

Själv sitter jag och nattugglar (som vanligt), kan inte sova. Hormoner, säger BM. Pre-bebis, säger kroppen? ;) Det känns lite så, som att kroppen redan nu förbereder sig på sömnlösa nätter, hehe. Igår var det dock extremt. Jag hade precis somnat (var så himla glad för att det gick lättare än vanligt). Vaknar tio minuter efter att jag har somnat, av en sambo som inte så smidigt ska ta sig till toaletten. Sen var det kört.. Har legat vaken hela natten, och vid 8.30 i morse gav jag upp. HELT förstörd av sömnbristen.. Lyckades i alla fall sova 2½ timme på dagen, vilket gjorde underverk. Men sen tror man att det ska vara lättare att somna ikväll, då jag har ett sådant stort underskott av sömn. Icket. ;) Jag försöker dock ändå tänka positivt, nu är det bara 11 veckor kvar tills BF! :D

• FredrikaN

Mindran: åh vad jobbigt med sömnen. Känner du dig inte ens trött eller är du trött men får ingen ro till att sova typ? Jag kan somna när som helst typ, och sover faktiskt oförskämt bra. Innan tog jag alltid en liten nap mitt på dagen men den behövs ej längre, ganska skönt ändå!
    Har du fortf svårt att hitta sovställning också eller? :( du kommer klara sömnlösa bebisnätter med bravur sen om du börjar redan nu ;) hihi

• auapower

slänger väl in en dagsfärsk bild på magen Glad

Jag har varit jättefundersam över hur jag ska "posta" det på fb, blev att jag bytte profilbild till denna och skrev i "förklaring" att "till sommaren blir vår lilla familj 3" så får vi se om folk förstår Flört
  • mindran

FredrikaN - Ja, det är lite tufft. Både och, men oftast känner jag mig inte ett dugg trött, fast jag nästan alltid har ett stort underskott av sömn. Och ja, jag har fortfarande väldigt svårt att hitta en skön sovställning.. :/ Sömnen är helt klart min svaga punkt just nu. Haha, ja, jag kommer helt klart vara så van vid sömnbrist att sömnlösa bebisnätter kommer att vara en piece of cake.. ;)

Auapower - Åh, så fin du och magen är!

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)