• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Auapower: vi är beräknade 12 maj, så är lite tidigare. Ja precis, kan ju varit antigen en varmmånad eller regn och kyla. Vi har köpt kanske 3-4 bodys och 3 byxor i 50, och samma i 56. Sen väntar vi tills vi vet vad det är för kön på bebis. Men vill ju ha så man klarar första veckan iaf utan att behöva ge sig ut på stan! Tror det får bli ett stort internetköp när vi kommit hem från bb :) ellos har mkt fint u bra pris tycker jag, och skön kvalitet :)
    Vi har köpt en liten tunn overall från hm, sån söt med öron på, annars får det bli filtar som värmer i början :) är så svårt att veta, speciellt när det är första barnet också. Man vill ju inte köpa på sig föööör mkt innan! Allt ska ju helst användas :)

• Pernillalundberg

Fredrika: Jag har köpt en del byxor i 50 men det mesta är väl i 56. :) 
    Man vågar liksom inte chansa på att allt i storlek 50 ska passa.. kan ju bara en liten goklump som kommer ut, man vet aldrig.. hehe! :)
    Håller med er, Maj är en jättesvår månad.. jag har ju bf den 5 maj och då vädret så osäkert tycker jag.. ganska jobbigt :P hehe! 

Åh hade gärna fikat med er.. men de blir ju liiite långt för mig att resa till borås :( Trååkigt!

• Dinetti

Fikar gärna någon gång, men jobbar fram till jag hämtar lillan på dagis kl 16:00 mån-fre...

• FredrikaN

Pernilla: nej precis, vore tråkigt om kläderna ej kommer till användning. Men en del bebisar drunknar ju nästan i storlek 56. Äsch annars får det bara sparas till nästa bebis :) hihi.
    Ah det hade blivit en dyr fika för din del! Hehe.

Dinetti: då får vi försöka hitta en dag när alla som vill kan :)

• auapower

Nej absolut! man vill inte köpa något som inte kommer användas.. Jag råkade ju köpa en body i stl 44, skyller på tjejen som la upp den på tradera, för hon la ut den under stl 50-56... men den sparar jag på om det är så att någon annan i min närhet får prematur eller liten bebis Glad 

nej man vill ju verkligen inte tvingas ut med bebis och handla kläder första veckan direkt, men tur att internet finns Glad jag har fastnat för mycket på kappahl, så där kommer jag nog handla mycket när bebisen börjar närma sig eller när den har kommit. Jag köper bara könsneutralt än så länge eftersom jag inte vet könet på bebisen, och sen är det bara att komplettera med lite andra roliga färger Glad

• FredrikaN

Auapower: mm kappahl har massor fint! Gillar deras newbie kollektion jättemycket, väldigt naturliga färger! Var faktiskt där idag och hämtade ut en gratis body! Valde en beige med vita stjärna, toksöt :)

• FredrikaN

Hoppas alla får en fin dag idag! Hoppas dock ännu mer att alla dagar är fulla av kärlek även för er :)

Tycker för övrigt det är dags att alla här i gruppen bjuder på en liten magbild så vi får se hur bebis bor i er familj!
    Kram på er!
  • auapower

tänkte göra en uppdatering här: svärfar har fått komma hem från sjukhuset! de tror att det kan vara en lunginflammation som han fått, osäkert om det var vanlig influensa som framkallade den eller någon svårare sort. Nu har vi dessutom problem men födelsedagar och presenter! svärfar fyller 50 i början av mars, syster fyller 40, systers man fyller 45 så de ska firas i början av mars, jag fyller också i början av mars... underbar månad Glad

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)