• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Lostbehind

Hejsan :) 2 april är våran skrutt beräknad, bor på Sjöbo :) hur gammal är du? Har du mått bra under grav? :) /Caroline

• FredrikaN

Hej :) ah grattis!
    Jag fyller 25 i mars. Du? Över lag har jag mått bra, bättre än vad jag förväntade mig att man skulle göra! Lite konstigt humör i början kanske, var nog lite jobbig att bo ihop med, hehe.
    Nu har jag dock sjukt ont i rygg/rumpa i mellan åt. Själv, mått bra?

• Lostbehind

Fyller 21 i november :) haha jag har mått kasst, så nu längtar jag bara tills bebis är ute ;)
    ja ryggen suger å ha ont i, jag har haft foglossning sen v 18 typ ;)
    har ni tagit reda på kön? Och vilken vecka är du i nu?:)

• FredrikaN

Åh jobbigt! Jag har ju absolut inte fått det där snygga gravidglowet som vissa kan få, ser mest blek och sliten ut, hehe.
    Nopp vet ej kön, min sambo vill absolut inte veta, känns som det är lite mer spännande så här :) ni? Går in i v 25 på måndag :) du?

• Lostbehind

Samma här, sleten å jävlig så ser man alla andra som är supersnygga under graviditet, orättvist! Haha :)
    Ja det blir ju lite lättare med förlossningen känns de som, man kämpar mer för man är så nyfiken på könet ;) jag är i v 30 :)

• FredrikaN

Nedräkning på veckor nu då :) har ni funderar på namn?
    Vi har varit på Ikea idag och småshoppat lite, lika bra att ta det lite då och då så känns inte allt så dyrt ;) hur ofta går du till BM nu? Har bara varit där två ggr, men antar jag ska börja gå oftare snart va?

• Lostbehind

Ja nu är det allt nedräkning ;)
    Ja, vi gillar Isabella och Ludvig väldigt mycket, men allt kan ju ändras när den kommer ut ;) jag är mer inne på lite udda namn, tex Nicole, novalie, Desirée osv, men det är inte min man med på alls :P han vill ha vanliga Svensson-namn :) har ni kommit på namn än? Det är skitsvårt!
    Ja vi har handlat då och då sen Ultraljudet, så nu är allt nästan klart, bara lite filtar och smågrejer kvar :)
    Vi var hos bm igår och då bokade vi upp resten av tiderna så nu blir det 2 veckor emellan :) jag har vart hos bm ganska ofta eftersom jag hade dåligt blodvärde och så så va på extra kontroller :) och nu blir det mycket tätare för eran del :)
    Oj vilken roman det blev nu! Haha

• FredrikaN

Fina namn :) vi var faktiskt inne på novalie och Isabelle innan, hehe. Nu har vi ändrat oss igen och kör på Joline som flicknamn och Julius eller Adrian som pojknamn. Men om en vecka har vi väl ändrat oss igen ;) hähä. Verkligen jättesvårt!

Ah okej, är det bättre nu då? Jag hade lite dåligt värde förra gången också, men fick några tabletter att äta så är nog bättre nu! Har signat upp oss på tre kurser iaf, så ska på den i feb.

Vad gör du annars, jobbar du eller? Är din man i samma ålder?

• Lostbehind

Joline har vi som förslag i andranamn faktiskt :) jättefint :) men man ändrar sig hela tiden ;)
    Ja nu är det bättre :) hade 98, nu ligger ja på 108 så de går uppåt :)
    Vilka kurser har ni valt då? Jag har bara skrivit upp mig på unga föräldrar :P

Jag går hemma på dagarna för tillfället, mådde alldeles för dåligt för att jobba, men har tänk börja jobba efter ett halvår ungefär, jobbar du? Och med vad?:)
    Min man fyller 26 om några dagar så han är lite äldre :)
    Är eran bebis planerad eller kom den som en överraskning?;)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)