• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Anonym

Efter att ha följt denna tråd och andra bestämde jag mig för att i detta läge inte lämna något brev som handlar om problem. Istället lämnade jag bara en bukett rosor (i en vas) på köksbordet tillsammans med ett kort där jag skrev att hon är det bästa som hänt mig i livet.

Härligt!! Hur reagerade hon? :) 
  • Orcha

Klokt och fint gjort.

It was love @ first sight, not the second though.
  • Ceasar

Ja, än så länge är jag bortrest i tjänsten. Har fått ett SMS där hon tackade jättemycket för blommorna och att hon älskade mig.

• Bingo
    Ceasar skrev 2013-01-23 15:13:55 följande:
    Ja, än så länge är jag bortrest i tjänsten. Har fått ett SMS där hon tackade jättemycket för blommorna och att hon älskade mig.
    Låter härlig ts Solig

Jag tror nog att ni kommer nå varandra igen men du behöver göra det på ett smart sätt 
  • Kajsagumman
    Ceasar skrev 2013-01-23 13:18:21 följande:

Detta har blivit en lång tråd som har grenat ut sig i flertalet ämnen. Jag hoppas att många fått känna att de får ge sin åsikt och jag hoppas att många hittat tips till dem själva.

Problemet med långa trådar är att de flesta läser TS första inlägg (helt naturligt) och sen typ den sida de kommer in på, för vem orkar läsa 306 inlägg? Det gör att kommentarer blir färgade av det senaste som skrivits och växer sedan bort från det TS har kommenterat längs vägen. Det kan man se när det många gånger frågats om vem X är och frågats om ifall jag gör något i hemmet, osv.

X är en kompis, det skulle inte ge något mer om jag skrev Karin eller Maria. Jag sköter det mesta i hemmet. Detta trots att vi arbetar lika mycket. Jag tror inte att hon är otrogen.

För min egen del har jag läst flera inlägg jag tycker är otroligt bra, men också några som är helt kass. Många som är helt kass, om ni ursäktar.

Jag är i tron att alla skulle vilja ha ett passionerat sexliv med sin make/maka. Jag förstår att vägen dit kan vara lång om inte omöjlig, men fick man välja skulle de flesta välja passionen.

Några av mina favoriter här på FL har kommenterat. Detta är klarsynta människor som även de ibland missförstått saker, inte läst mellan raderna. Mellan raderna? Skriv i klartext då! Förlåt, jag glömde att det är bara kvinnor som får skriva och tala mellan raderna. Vi män skall prata i klartext.

Jag skall ge ett exempel och det är intimrakningen. Många har fastnat där. Visst, jag älskar intimrakning. Min fru gjorde det redan långt innan jag visste vem hon var. Jag gör det också. Det känns renligt och dessutom har min fru sagt att hon tycker om att jag gör det. För mig dubbel glädje. Men det handlar egentligen inte om det utan det är symbolik, det handlar om respekt och hänsyn. Problemet många har är att en man vill att en kvinna skall göra något för mannen. Skjut mig nu, men det är ju (nästan) alltid mannen som skall ta hänsyn till kvinnan. Vi ska känna av, se till att allt är ordnat, se till att allt är avlastat, se till att vi inte är för påträngande, se till att vi inte för tydligt visar att vi är galet kåta idag, läsa mellan raderna, osv... Ni kvinnor, hur stort ansvar tycker ni att ni har för att livet i ett förhållande skall fungera? 

Hur vet jag då att hon har rakat sig? Ursäkta? Jag har väl ögon att se med. Vi vågar visa oss nakna för varandra.

Det är klart att min fru får intimraka sig när hon vill. Men av de kanske 26-52 ggr per år hon gör det, var ligger faran att göra det någon gång för min skull? Var ligger faran i ett förhållande att göra något då och då enkom för den andras skull? Det är ju faktiskt så att skall man ge något till den man älskar och lever med är det bättre att ge något den andra vill ha än något man själv vill ha. Jag tar ett kontroversiellt exempel. Om jag en gång i veckan ger in fru en helkroppsmassage (utan sex efteråt och utan krav på sex) för det är otroligt avslappnande och skönt för henne. Även om jag inte är vansinnigt förtjust i att ge massage i 45-60 minuter gör det ändå. Jag får glädje av att min fru tycker om det. Min fru känner inom sig att hon vill ge något tillbaka till mig, och erbjuder mig en massage. Men nu kanske det är så att få massage inte är avslappning för mig, istället vill jag att hon under 10 minuter sätter sig på sängkanten och runkar av mig. Inte har penetrerande sex eller suger av, utan med handen runkar av. Detta skulle ge mig en enorm avslappning.  Om jag nu ger henne massagen (vilket är vad hon vill ha) är det då fel av mig att be om avrunkningen (då det är det som ger mig avslappning)?

För övrigt är hon inte trött på att alltid vara själv eftersom jag reser så mycket i jobbet (som någon fick det till). Jag kommer resa mycket under februari. Stor skillnad.

Efter att ha följt denna tråd och andra bestämde jag mig för att i detta läge inte lämna något brev som handlar om problem. Istället lämnade jag bara en bukett rosor (i en vas) på köksbordet tillsammans med ett kort där jag skrev att hon är det bästa som hänt mig i livet.

Bra du inte gav brevet.... Men du Ceasar, nånting som jag helt saknar i denna debatt är ditt bud på varför du tror hon inte vill ha sex med dig mer? Du måste väl ändå ha övervägt detta, om det finns nån bakomliggande anledning till det? Vad tror du?
  • missL

Att TS fru inte vill ha sex mer kan lika mycket bero på henne själv. Hon kanske har gått upp i vikt på sistone, vilket får många tjejer att känna sig tjocka och oattraktiva och därför inte vill ha sex. En del är såna...

• krullet

"Efter att ha följt denna tråd och andra bestämde jag mig för att i detta läge inte lämna något brev som handlar om problem. Istället lämnade jag bara en bukett rosor (i en vas) på köksbordet tillsammans med ett kort där jag skrev att hon är det bästa som hänt mig i livet."

Rörande :)

Har inte orkat läsa hela tråden, men jag har läst alla dina inlägg...

Jag tycker att brevet är en jättebra ide, speciellt den versionen du skrev i #35.
    Ett förslag om det skulle bli aktuellt med ett brev, är att du ger henne förslag på hur hon kan svara. Om hon tycker att det är jobbigt att ta ett snack över köksbordet så kanske hon skulle kunna börja med att skriva ett brev med sina tankar och känslor? och att ni kanske sedan kan diskutera när båda har fått uttrycka vad man vill ha sagt som kanske är svårt att säga rakt ut.

För mig är det lättare att i lugn och ro få sålla ut vad jag vill säga genom att skriva, jag hinner fundera och formulera mig så att rätt budskap går fram. När jag pratar öga mot öga med någon blir jag lätt nervös, och formulerar mig klumpigt vilket lätt resulterar i missförstånd eller att man i värsta fall sårat någon.

Några av de bästa diskussionerna jag haft med min pojkvän har skett via chatt, då han blir alldeles för obekväm om man pratar öga mot öga, och jag blir nervös och fumlig.

• Madraykin
    Ceasar skrev 2013-01-23 13:18:21 följande:

Om jag en gång i veckan ger in fru en helkroppsmassage (utan sex efteråt och utan krav på sex) för det är otroligt avslappnande och skönt för henne. Även om jag inte är vansinnigt förtjust i att ge massage i 45-60 minuter gör det ändå. Jag får glädje av att min fru tycker om det. Min fru känner inom sig att hon vill ge något tillbaka till mig, och erbjuder mig en massage. Men nu kanske det är så att få massage inte är avslappning för mig, istället vill jag att hon under 10 minuter sätter sig på sängkanten och runkar av mig. Inte har penetrerande sex eller suger av, utan med handen runkar av. Detta skulle ge mig en enorm avslappning.  Om jag nu ger henne massagen (vilket är vad hon vill ha) är det då fel av mig att be om avrunkningen (då det är det som ger mig avslappning)?

Detta har jag vridit och vänt på många gånger under ett par års tid nu, och har nog inte kommit fram till ett vettigt svar än. Jag vet bara att för mig är det skillnad, dock kan jag som inte riktigt peka ut varför det ska behöva vara skillnad. Det jag dock kommit fram till är att då massagen inte är en sexuellt laddad handling (nödvändigtvis), medan avrunkningen är det, så har jag problem med avrunkningen - eller avsugningen för den delen - de tillfällen jag verkligen inte vill ha sex, eller ge sex. Om jag själv under en längre period känner mig asexuell, att då bli ombedd att ställa upp på sexuella tjänster "för husefridens skull" (vilket det ju blir i längden...) så skulle jag nog inte må så bra i mig själv om jag ställde upp. Dock, i perioder där jag och min partner har ett välfungerande samliv har jag inga problem att enbart ge utan att få, exempelvis överaska med en avsugning när han kommer hem trött från jobbet en sen kväll med vetskapen om att jag själv inte kommer få något förutom njutningen i att få ge honom njutning. 

Men som sagt, då avrunkningen är en sexuell handling blir det problematisk för mig de perioder jag känner mig asexuell. Jag tror dock att detta mycket har med samhällets normer att göra, de som gör att sexuella handlingar är väldigt stigmatiserade - på gott och på ont. En har som blivit inpräntad sen unga år att sex ska ske på lika villkor, när båda vill, och vill en inte ha sex så ska en inte ställa upp på sexuella handlingar. Punkt, liksom. Hade inte sex varit så stigmatiserat som det är idag, och vi hade haft en mer lättsam inställning till sexuella handlingar, så tror jag inte att det hade varit ett lika stort problem. För egentligen - vad är skillnaden i ansträngning mellan att ge massage eller ge en avrunkning/avsugning? Inte mycket. Men psykiskt sett är det för mig tillräckligt stor skillnad för att jag ändå inte kan likställa det.
  • Anonym
    Madraykin skrev 2013-01-24 10:24:38 följande:
    Detta har jag vridit och vänt på många gånger under ett par års tid nu, och har nog inte kommit fram till ett vettigt svar än. Jag vet bara att för mig är det skillnad, dock kan jag som inte riktigt peka ut varför det ska behöva vara skillnad. Det jag dock kommit fram till är att då massagen inte är en sexuellt laddad handling (nödvändigtvis), medan avrunkningen är det, så har jag problem med avrunkningen - eller avsugningen för den delen - de tillfällen jag verkligen inte vill ha sex, eller ge sex. Om jag själv under en längre period känner mig asexuell, att då bli ombedd att ställa upp på sexuella tjänster "för husefridens skull" (vilket det ju blir i längden...) så skulle jag nog inte må så bra i mig själv om jag ställde upp. Dock, i perioder där jag och min partner har ett välfungerande samliv har jag inga problem att enbart ge utan att få, exempelvis överaska med en avsugning när han kommer hem trött från jobbet en sen kväll med vetskapen om att jag själv inte kommer få något förutom njutningen i att få ge honom njutning. 

Men som sagt, då avrunkningen är en sexuell handling blir det problematisk för mig de perioder jag känner mig asexuell. Jag tror dock att detta mycket har med samhällets normer att göra, de som gör att sexuella handlingar är väldigt stigmatiserade - på gott och på ont. En har som blivit inpräntad sen unga år att sex ska ske på lika villkor, när båda vill, och vill en inte ha sex så ska en inte ställa upp på sexuella handlingar. Punkt, liksom. Hade inte sex varit så stigmatiserat som det är idag, och vi hade haft en mer lättsam inställning till sexuella handlingar, så tror jag inte att det hade varit ett lika stort problem. För egentligen - vad är skillnaden i ansträngning mellan att ge massage eller ge en avrunkning/avsugning? Inte mycket. Men psykiskt sett är det för mig tillräckligt stor skillnad för att jag ändå inte kan likställa det.
    Du är något viktigt på spåren här! Tror att det bara handlar om samhällets inställning till sex och stigmatisering. Egentligen borde det inte vara någon big deal alls tycker jag. Eller, för mig är det inte det heller! Men jag förstår att det är det, för många andra. 
Svar på tråden Brev til min fru